Avatar billede maryann Nybegynder
30. juli 2007 - 15:40 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Bruger man stadig kølepasta?

Det er efterhånden 4-5 år siden vi sidst har skiftet CPU selv og nu skal vi altså til en større opgradering af 2 PCer og så var det vi kom i tvivl om hvorvidt man stadig bruger kølepasta eller blot påmonterer køleren som den er??

Vi har købt Athlon 64 X2 CPUer in-a-box (4400 og 4000). Vi kan se at der under køleren er noget blødt materiale der hvor køleren kommer over cpuen. Er det godt nok eller skal vi ud og investere i kølepasta?

Det skal lige siges at vi ikke har planer om at overclocke cpuen så den bør vel ikke umiddelbart blive så varm???
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. juli 2007 - 15:59 #1
Man bruger skam stadig kølepasta. For nogen er det en hel videnskab.

Men ofte (som I jeres tilfælde) er der allerede påført en slags kølepasta fra fabrikkens side.

Så I kan godt montere køleren som den er :) (Husk at fjerne evt. beskyttelsesfilm)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2007 - 16:08 #2
Man kan også sagtens bruge det der sidder på den cpu på bundkortet man skifter ud der bliver noget tilbage
Avatar billede kfz Nybegynder
30. juli 2007 - 16:10 #3
in-a-box kølere har ofte ikke brug for kølepasta(som i dit tilfælde) dog er det sjældent man ikke skal bruge det, hvis man køber en køler fra en anden fabrikant.
Avatar billede maryann Nybegynder
30. juli 2007 - 16:10 #4
ok tak....vi opdagede lige at vi har noget pasta til at ligge (en tube Titan silver grease). Tror det er ca 5 år gammel. Konsistensen virker stadig fin. Er det bedre at bruge det end det der er "formonteret"??
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2007 - 16:16 #5
Jeg tror sagtens i kan bruge det
Avatar billede peet-49 Novice
30. juli 2007 - 16:30 #6
Man skifter altid kølepasta, når elementet har siddet i længere tid.
Avatar billede kfz Nybegynder
30. juli 2007 - 16:35 #7
i kan sagtens bruge det, men så længe i ikke tænker på overclocking, så kan det der sidder på den medfølgende køler sagtens klare jobbet.
Avatar billede maryann Nybegynder
30. juli 2007 - 19:29 #8
kfz: smid lige et svar hvis du vil have pointsene. Vi valgte at lade det sidde der var på køleren og 1. PC er netop startet op med klarbip :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. juli 2007 - 19:41 #9
Jeg tillader mig også lige at smide et svar :)
Avatar billede maryann Nybegynder
30. juli 2007 - 23:21 #10
hmmmm....det ser umiddelbart ikke ud til at kfz vil have pointsene så...
Avatar billede kfz Nybegynder
30. juli 2007 - 23:27 #11
jamen så er der et svar her, vær opmærksom på at hvis du vælger at overclocke cpu'en på et tidspunkt, så er det nok en god ide med "rigtig" kølepasta. Men så skal du nok også ud efter en anden køler alligevel.
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2007 - 07:54 #12
Godt I ikke arbejder her på værkstedet.