Avatar billede hansgeist Nybegynder
29. juli 2007 - 23:02 Der er 7 kommentarer

Problem med WordPress tema

Hej

Jeg har hentet et WP tema med navn TechLand

Det funger ikke i min firefox browser. Du kan se det i action her:

http://www.livskvalitetmodstress.dk/blog/?page_id=2

Kan du hjælpe med at fikse det?

Mange hilsner
HansGeist
Avatar billede jansangill Nybegynder
29. juli 2007 - 23:30 #1
synes da at virke i min FF.
Avatar billede olebole Juniormester
30. juli 2007 - 02:00 #2
<ole>

Enig - men hvorfor er det dog, spørgere så ofte nøjes med at skrive "virker ikke"? Hvad virker ikke?

I øvrigt er det lidt af et tilfælde, det ser nogenlunde ud ... det burde det ikke.
Du kan ikke have block-elementer liggende i inline-elementer, hvorfor dette naturligvis resulterer i invalid kode:

#menu ul {
    margin: 0;
    padding: 0;
    list-style: none;
}

#menu li {
    display: inline;
}

#menu a {
    display: block;
    float: left;
    height: 26px;
    padding: 2px 20px 0;
    border-right: 1px solid #363;
    border-bottom:0px;
    text-decoration: none;
    color:#ddd;
}

- eftersom a-elementerne ligger i li-elementerne  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede hansgeist Nybegynder
02. august 2007 - 08:37 #3
Tusind tak Ole - Det kan virke logisk når man hører det, men for mig kunne det ha' taget dage af finde frem til. 1000 tak for din hjælp. Du kan lægge din kommentar ind som et svar..

Jeg vil lige forsøge at slette linien: display: block; det skulle vel løse problemet...

Mange hilsner
HansGeist
Avatar billede hansgeist Nybegynder
02. august 2007 - 08:57 #4
Hmmmm. Ja.

Det virker stadig ikke, hvilket jeg ikke forstår. Kan du eventuelt foreslå en løsning Ole? Jeg er helt på herrens mark her.

Problemet er, at baggrunden tilsyneladende skrider noget i retning af 25 px til højre og, at footeren står lige under menuen. Det optræder kun i Firefox på min PC, men kører fint i mange andre browsere samt i Firefox på min Mac.

Jeg har slettet linien display: block;

Har du nogle forslag til en løsning Ole?

Mange hilsner
HansGeist
Avatar billede hoeks Nybegynder
02. august 2007 - 12:08 #5
Hansgeist - Jeg synes bestemt ikke det er pænt af dig at fjerne copyright fra wordpress og dermed tage hele æren for websitet.
Avatar billede olebole Juniormester
02. august 2007 - 13:57 #6
footer'en står til venstre, fordi ingen forsøger at få den til andet. Skriv:

#footer {
    width: 880px;
    margin: 0 auto;
    background: #587BB3;
    color:#fff;
    padding:10px;
        text-align: center;
}

Jeg kan tilgengæld ikke se, der er nogen baggrund, der flytter sig i FF (winXP/FF 1.5.0.4).
På den anden side bør du nok sørge for, at koden validerer ... ellers kan du ikke regne med noget  =)

hoeks >> Jeg er i udgangspunktet helt enig. Det er ikke bare uhøfligt - det er faktisk en forbrydelse.
På den anden side kan jeg ikke lade være at tænke: "Hvem i alverden vil dog tage 'æren' for dén kode?"  ;o)
Avatar billede hansgeist Nybegynder
04. august 2007 - 10:42 #7
Tak skal i have begge to.

Hmmm Ole. Det virker stadig ikke. Jeg overvejer at skabe det fra bunden af selv - medmindre du har andre ideer. Du kan se problemet her:

http://www.livskvalitetmodstress.dk/blog/?p=4

OK hoeks. Jeg vil kontakte udvikleren af temaet for at indgå en aftale, hvis vi vælger at bruge hans tema.