Avatar billede zephid_ Nybegynder
29. juli 2007 - 22:44 Der er 2 løsninger

Emails sendt fra Postfix anses som spam

Af en eller anden grund anser Gmail og Hotmail alle e-mails jeg sender fra min Postfix server som spam.

Headerne fra Gmail siger at serveren passed deres SPF test, så af hvad jeg ved så skulle serveren være opsat korrekt, men de ser stadig mailsene som spam.
I har gennemsøgt google og fundet frem til at det ikke er mit PHP script der er problemet, men min postfix opsætning.

Jeg har tjekket om det var min IP den var galt med, men ingen spamlister ser min IP som en spam IP, og IP er statisk så det er ikke fordi den er dynamisk.

Headerne fra Gmail:
[CODE]Delivered-To: removed@gmail.com
Received: by 10.114.120.19 with SMTP id s19cs207019wac;
        Sun, 29 Jul 2007 12:59:23 -0700 (PDT)
Received: by 10.66.232.9 with SMTP id e9mr4667607ugh.1185739163258;
        Sun, 29 Jul 2007 12:59:23 -0700 (PDT)
Return-Path: <removed@oldstudents.dk>
Received: from xencon.zephid.dk (gotweb.dk [83.246.72.102])
        by mx.google.com with ESMTP id 32si1981081ugf.2007.07.29.12.59.22;
        Sun, 29 Jul 2007 12:59:23 -0700 (PDT)
Received-SPF: pass (google.com: domain of removed@oldstudents.dk designates 83.246.72.102 as permitted sender)
Received: by xencon.zephid.dk (Postfix, from userid 10004)
    id 51C0286E2; Sun, 29 Jul 2007 21:59:22 +0200 (CEST)
To: removed@gmail.com
Subject: Invitation til Old|Students
Date: Sun, 29 Jul 2007 21:59:22 +0200
From: Old|Students Robot <noreply@oldstudents.dk>
Message-ID: <b9e205fd7ae037ccbc77ad13bdd6f1c7@oldstudents.dk>
X-Priority: 3
X-Mailer: PHPMailer [version 1.73]
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"

Mads Vestergaard Madsen har inviteret dig til Old|Students, for at du kan holde dig opdateret med hvad der sker i din studenterklasse efter du er gået ud.
Klasse: h04a årgang 2007. Skole: Skive Handelsskole
Din personlige adgangskode: 8ibt4vem

For at komme igang skal du gå ind på http://oldstudents.dk og logge ind med din e-mail adresse og den adgangskode du har fået tildelt.

Hvis du ikke ønsker at være en del af din klasses sammenhold skal du blot ignore denne mail, og din konto vil blive slettet efter 21 dage.
--
Dette er en automatiseret e-mail du har ikke mulighed for at besvare den.[/CODE]

Postfix main.cf:
[CODE]#########################
#/etc/postfix/main.cf:
command_directory = /usr/sbin
daemon_directory = /usr/lib/postfix
program_directory = /usr/lib/postfix
queue_directory = /var/spool/postfix

transport_maps = mysql:/etc/postfix/mysql_transport.cf
virtual_mailbox_maps = mysql:/etc/postfix/mysql_virtual_mbox.cf
virtual_uid_maps = mysql:/etc/postfix/mysql_uids.cf
virtual_gid_maps = mysql:/etc/postfix/mysql_gids.cf

virtual_mailbox_base = /var/spool/postfix/virtual/

virtual_maps = mysql:/etc/postfix/mysql_virtual.cf
virtual_mailbox_limit = 102400000
virtual_minimum_uid = 1000

inet_interfaces = all
home_mailbox = Maildir/

myhostname = xencon.zephid.dk
mydestination = $transport_maps

relay_domains = $mydestination, $virtual_maps

mynetworks = 127.0.0.0/8, 83.246.72.102

mynetworks_style = $myhostname

smtpd_sasl_auth_enable = yes
smtpd_sasl_security_options = noanonymous

unknown_local_recipient_reject_code = 550
smtpd_sasl_local_domain = $myhostname

smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks, permit_sasl_authenticated, reject_unknown_sender_domain, reject_unauth_pipelining, reject_unknown_recipient_domain, reject_non_fqdn_sender, reject_non_fqdn_recipient, reject_non_fqdn_hostname, reject_unauth_destination, reject_rbl_client cbl.abuseat.org, reject_rbl_client dynablock.njabl.org, reject_rbl_client list.dsbl.org, reject_rbl_client dnsbl.njabl.org, reject_rbl_client sbl-xbl.spamhaus.org

smtpd_helo_required = yes

broken_sasl_auth_clients = yes

content_filter=smtp-amavis:[127.0.0.1]:10024[/CODE]
Avatar billede g00fy Nybegynder
30. juli 2007 - 22:36 #1
prøv at ændre myhostname = xencon.zephid.dk til serv1.gotweb.dk da det er det som står i din spf record.

men headeren ser fin ud, jeg tror du får mere ud af at sende en mail til google for at høre om hvorfor den bliver rejected.

en default postfix installation burde være lige i øjet.
Avatar billede zephid_ Nybegynder
30. juli 2007 - 22:42 #2
Jeg fik fixet problemmet her til morgen, måtte installere DKIM og sætte spf records op på domænet, tak for din besvarelse.