Avatar billede drherman Nybegynder
29. juli 2007 - 18:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg dele uden at se skærmen?

Hejsa,

Af en eller anden grund er skærmen på min bærbare computer gået i stykker. Den er helt mørk, men jeg kan meget meget svagt se at den starter op. Hvis jeg vipper med skærmen kommer der lige et hurtigt glimt af windows i et kort sekund.

Mit spørgsmål er egentligt om jeg på nogen måde kan gå ind og dele både mit C og D drev så jeg kan hente mine ting over på min stationære. Er der nogle genvejstaster man kan trykke for at komme en til delningen af mine harddiske, jeg kan jo desværre ikke se skærmen så kan ikke bare gå ind og dele dem normalt. Jeg vil meget nødigt miste alle mine data.

Der er vel heller ikke det store at gøre ved at skærmen ikke virker vel? Computeren har jeg købt brugt for et år siden, og jeg kan se på fakturaen at den er købt i oktober 2005, kan jeg måske få den lavet på reklamation eller er det helt usandsynligt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juli 2007 - 19:16 #1
Har du prøvet med en ekstern skærm eller en stor skærms projektør. ellers bliver det lidt vanskeligt da du så skal arbejde i blinde
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juli 2007 - 19:17 #2
alternativt skrue disken ud og sætte den over i en anden maskine. En adabtor så du kan sætte en lille bærbar disk i en stationær fås for 100 kr
Avatar billede drherman Nybegynder
29. juli 2007 - 19:22 #3
Hvis sætter en skærm til viser den et billede i ca 2 sekunder, og så igen når windows logoet kommer frem, derefter går den sort... Burde den vise billede hele tiden??
29. juli 2007 - 19:31 #4
... det smarteste/letteste ville være at bruge nævnte adaptor - kan fået for under 100.- Dkr
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juli 2007 - 19:42 #5
Hvis den heller ikke viser billed på ekstern skærm, så er det grafikkortet eller motherboardet der er gået itu. Det letteste er at sætte disken over i en anden maskine og fiske filerne ud
Avatar billede drherman Nybegynder
29. juli 2007 - 19:47 #6
Ok, jeg forsøger at sende den ind til reperation og så må jeg håbe på det bedste... tsk for hjælpen
Avatar billede drherman Nybegynder
29. juli 2007 - 19:47 #7
Der sker ikke noget når jeg vælger at acceptere dit svar... hvad gør jeg forkert?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juli 2007 - 20:06 #8
Hvis du vil accepterer et svar, skal du først markere navnet (ved at trykke en gang på det) og så trykke accepter, også selvom der kun er et navn at vælge
Avatar billede drherman Nybegynder
29. juli 2007 - 20:40 #9
Så virkede den ;-).. Tak for hjælpen!
Avatar billede kfz Nybegynder
30. juli 2007 - 13:10 #10
hvis jeg var dig ville jeg ikke sende den til rep, før du har taget backup af filerne, du kan risikere at harddisken er formateret når du får den tilbage, og firmaet tager intet ansvar på det område.