Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 17:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvilken kaffe er bedst til senseo?

hejsa, overvejer stærkt at købe mig en senseo maskine, men er i tvivl om hvad alt det kaffe fra www.kaffepuder.dk er for noget, normalt drikker jeg stærk BKI eller endnu støræere maskin kaffe på arbejde :) har i nogen forslag til hvad jeg evt. skal prøve så?
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 17:37 #1
Vil HELT klart anbefale Senseos egne puder :) fåes i alle varianter du vil ha :)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 17:39 #2
syntes kun jeg lige kan finde senseo presso på den side, eller alle de andre er måske også senseos egne?:)
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
30. juli 2007 - 23:50 #3
Jeg drikker herhjemme kun kaffe fra Senseo. Og jeg synes kaffen er god men ikke stærk. Mine to favoritter er Dark roast og Brazilian blend. Men kan se inde på kaffepuder at der er mange jeg ikke har prøvet endnu. Det er desværre en ret dyr måde at drikke kaffe på. :-(
Senseos andre kaffepuder står under Merrild / DE...
Avatar billede erik43 Nybegynder
31. juli 2007 - 09:05 #4
Hej et lille hint til at spare lidt. Jeg bruger ganske alm instant kaffe,jeg bruger tragten til 2 puder og kommer 1 tsk kaffe i. jeg synes at det smager mindst ligeså godt som det meget dyrere senseo kaffe. jeg har gjort det i 3 mdr nu, og må gå ud fra nu, at maskinen ikke går i stykker af det.  Erik
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2007 - 12:04 #5
okay, der står da bare i den der guide at maskinen næemest sprænger i luften og suger alt dit blod hvis du bruger andet en de der puder :)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 21:52 #6
erik ->

syntes sq ik rigtig vandet vil løbe igennem alm. kaffe når man bare smider det i trakten :-/
Avatar billede erik43 Nybegynder
13. august 2007 - 22:16 #7
hej wackos
du må ikke bruge alm kaffe, men instant kaffe ( nes cafe eller lignende ) da jeg brugte alm kaffe, dannede det vacum så jeg næsten ikke kunne få låget op.
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
14. august 2007 - 11:01 #8
Hvis man ikke vil købe puder er der et par alternativer.
DIY - Tag et almindeligt kaffefilter. Tegn rundt om f.eks. en dåse tomater, klip cirklen ud. Du har nu 2 runde stykker kaffefilter. Gør tragten lidt fugtig så filtret
klæber til det. Fyld med kaffe ca. samme mængde som der er i en original kaffepude. Læg derefter det andet stykke filter over. Luk og bryg.
Ellers findes der også de her:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50503851
Jeg har ikke prøvet dem, men tror jeg vil købe nogle. Der var tidligere et andet koncept. Men det havde dårlige ratings. Der brugte man vidst slet ikke de originale tragte men satte en ny ind. Kan ikke finde noget link til dem.
Hvor meget er smagsforskellen på at røre instant kaffen op i vand fra en senseomaskine og så have det i tragten?
En anden ting er at hvis det er økonomien man tænker på så er instant kaffe også en dyr måde at få slukket sin kaffetørst på.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2007 - 16:07 #9
erik -> troede det var alm. kaffe du mente :)
jake_ -> Den ser sq smark ud, måske man skulle overvejde sådan en :)

nes caffe er nemlig også halv dyrt :D ville blive glad hvis jeg kunne bruge min helt almindelige BKI Classic :)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2007 - 19:39 #10
lukker ned