Avatar billede rudolph Nybegynder
29. juli 2007 - 17:18 Der er 4 kommentarer

Safari (ShowCookies) Hvordan ?

Hej Mac Gruppe !

Ja - Jeg har en iMac, som jeg stadig bruger
med spil og Claris Work m.m.
og har haft 2 Performa, som er på Computer-Graveyard.

Mit spørgsmål er om Safari3 Beta til Windows Vista -
Som jeg har downloadet, og syntes godt om .
Den er elegant, overskuelig og jeg kan godt lide
de glass-agtige 3D knapper, som jeg jo kender fra iMac !

Ellers kender jeg ikke noget til Safari -
Da jeg brugte iMac på nettet var det Netscape Navigator.
Med telefonstik.

Nu har vi trådløs med PC Windows Vista til Internettet.

Men Safari3 Beta til Vista er rigtig god !
Og hurtig !
Det jeg vil spørge om er cookies
- Jeg har sat Security til
"Only accept cookies from sites you navigate to"
Så er der denne knap:  (ShowCookies)
som er underst.
Men når jeg trykker på den sker der absolut ingenting !
Den bliver ikke blå (som andre knapper gør, når man trykker på dem)
Skal den ikke de ?

Og der kommer ingen informationer frem på skærmen
om cookies !
Der står ellers i "Safari Help" at man fik info om cookies og deres tilknytning til den enkelte webside.

Jeg har skrevet til APPLE et par gange -
Men "Safari3 Beta bliver der ikke ydet support til, da det er Beta"
OK - Men det er jo ikke den store tekniske manual
som skal frem !
Kun om knappen virker - eller om hvordan man ellers ser de
cookies som "gemmer sig på Safari3 Beta" -
Så man evt kunne slette dem fra sider, som man kun besøgte én gang.

- Jeg er ikke fanatisk -
Er ligeglad om webstedet ved at jeg er fra Danmark o.lign.
Men accepterer alligevel kun cookies fra oprindeligt websted
- aldrig 3. parts cookies (kun hvis jeg kender en meget god
grund til hvorfor de er der, og hvad gavn de gør)

Jeg er helt ny her -
Så undskyld hvis jeg har skrevet for meget - eller for lidt
(Ja - ikke det sidste, sikkert !)

Venlig hilsen
Jørn Rudolph
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2007 - 17:32 #1
En betaversion betyder at det ikke er et færdigt produkt og derfor kan man aldrig regne med support til det.

Jeg bruger dog (næsten) ikke andet end Safari 3 beta på min MacBook Pro, og der kan jeg godt se mine Cookies. Der kommer nok en rettelse på et tidspunkt, og du må nok blot vente indtil da, især da du nu har gjort opmærksom på problemet.

Det er muligt at du skulle spørge i browser-kategorien i stedet for i Mac-kategorien, for der er formentlig en del forskelle mellem de OS X- og Windows-versionen, som vi ikke ved meget om. Det lyder som om at du har OS9 eller tidligere på din iMac, så der vil du heller ikke kunne installere Safari.
Avatar billede rudolph Nybegynder
29. juli 2007 - 18:02 #2
Tak for svaret egonspock !
Ja, jeg er godt klar over at Beta ikke er færdig og der ikke er support
- men mit lille spørgsmål syntes jeg ikke man behøver at kalde direkte
support (selv om det naturligvis er)
Jeg fik da også tilsendt et screen shoot fra ham jeg skrev til hos APPLE
- fra en Safari udgave før 3Beta (hvor man kunne se cookies og hvor de kom fra).
Og det er heller ikke et stort "Problem"
Syntes blot det var underligt !!!
En knap uden funktion

Jeg har faktisk spurgt i Browser katogorien en time før jeg skrev til
MAC (som jeg opdagede fandtes)- Og jeg så også der stod MAC Hardware
- Men jeg er ikke sikker på mit spørgsmål kom til Browser-Gruppen ...
Jeg kan ihvertfald ikke se den nogen steder!
(Og det kom ikke tilsyne, som her hos MAC - Lige efter jeg skrev.)
Jeg vil skrive igen - Måske opstod der en fejl, da jeg skrev...

Ja - Jeg har OS9 på iMac - og kan ikke opdatere den.
Er heller ikke på nettet med den (mere)
Nu har vi trødløst, som ikke fungerer med min gamle iMac (tror jeg da)
Men den er god til mange andre ting !

Tak for svaret - Jeg prøver Browser Gruppen !

P.S
Ja - Safari3 Beta er hurtig ...
Men ... ligefrem dobbelt så hurtig som Internet Explorer 7
og 1 2/3 hurtigere end FireFox ...
Er det ikke lidt overdrevet ?
Ja, undskyld jeg spørger en MAC expert !

Men jeg syntes MEGET godt om udseende og enkeltheden, som jeg allerede skrev !
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2007 - 18:12 #3
Det er helt i orden :-) Jeg kunne tænke mig at der er noget galt med installationen. Om det skyldes problemer med registreringsdatabasen (som vi heldigvis ikke har i OS X) eller blot at installationen ikke har fået kopieret alle filer over (ikke ukendt problem på windows), skal jeg ikke kunne sige, men det kan også være at problemet skyldes sprogversionerne (også noget vi ikke ser i OS X).
Mht. din iMac, så har jeg opgraderet flere af slagsen fra 350 MHz og opefter med stor succes, men uden mindst 512 MB RAM kører det noget langsomt. For at komme på det trådløse netværk skal du nok have fat i en USB-dims, men om der overhovedet findes drivere til OS 9 ved jeg ikke.
Avatar billede rudolph Nybegynder
29. juli 2007 - 18:30 #4
QuickTime svar fra egonspock !!!
- Har installeret Safari flere gange
(Også på en ny-formateret harddisk)
Og på min kones Packard Bell Easy Note,
som er magen til min for at afprøve
(ShowCookies) dér også.
- Samme resultat hver gang.
Ja - det lyder til at OS X brugere er heldigere stillet med Safari
Men den virker fint ellers !
Jeg er godt tilfreds med iMac som den er -
Den fungerer godt til de spil jeg har og skriver godt til StyleWriter2
Har ikke brug for iMac på nettet mere. Har jo også EasyNote til det !
Men tak for rådet
Tror nok det blev sendt til Browser Gruppen denne gang !
Venlig hilsen Jørn Rudolph