Avatar billede twistedup Nybegynder
27. juli 2007 - 19:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Repeat region og vis/skjul funktion

Hej Eksperter,

Jeg prøver at lave en funktion, hvor brugeren ved at klikke på et link åbner en lille div-boks med yderligere oplysninger.

Jeg henter et firmanavn fra min MySQL database og repeat'er rækken i tabellen som brugeren ser således at alle emner vises.
Vis/skjul funktionen virker fint, men den åbner kun div'en for det første emne i tabellen - ligemeget om jeg vælger et link ud for de andre emner.

Hvad gør jeg forkert? Her er min kode:

  <script type="text/javascript">
<!--
  function getElm(ID) {
      if (document.getElementById) {
          return document.getElementById(ID);
      }
      else if (document.all) {
          return document.all[ID];
      }
      else { return false;}
  }
  function showhide(elmID) {
      elm = getElm(elmID);
      if (elm && elm.style) {
            if (elm.style.display == "block") {
                elm.style.display = "none";
            }
            else {
                elm.style.display = "block";
            }
      return false;
  }
// -->
    </script>

<table width="50%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <?php do { ?>
  <tr>
    <td width="80%"><?php echo $row_rsEmneListe['firmanavn']; ?></td>
    <td>  <?php
  if ($_GET['visible'] == "true") {
        echo '<a href="?visible=false" onclick="return showhide(\'boks\');">Vis/skjul</a>';
  }
  else {
        echo '<a href="?visible=true" onclick="return showhide(\'boks\');">Vis/skjul</a>';
  }
?></td>
  <tr><td colspan="2">
  <div id="boks" style="display:<?php echo ($_GET['visible'] == "false") ? 'block' : 'none';?>;">
  <?php echo $row_rsEmneListe['tekst_kort']; ?>
  </div></td>
  </tr><?php } while ($row_rsEmneListe = mysql_fetch_assoc($rsEmneListe)); ?>
</table>
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. juli 2007 - 20:44 #1
Du skal huske ID skal være unikt.
Du bruger id=boks

Prøv id="boks'.$row_rsEmneListe['id'].'"

Og du skal så rette i dine javascript kald:

if ($_GET['visible'] == "true") {
        echo '<a href="?visible=false" onclick="return showhide(\'boks'.$row_rsEmneListe['id'].'\');">Vis/skjul</a>';
  }
  else {
        echo '<a href="?visible=true" onclick="return showhide(\'boks'.$row_rsEmneListe['id'].'\');">Vis/skjul</a>';
  }
Avatar billede twistedup Nybegynder
27. juli 2007 - 20:50 #2
hmm, så virker funktionen ikke - der sker ingenting, når jeg klikker på linket..?
Avatar billede twistedup Nybegynder
27. juli 2007 - 20:53 #3
har sat det sådan her ind:

  <script type="text/javascript">
<!--
  function getElm(ID) {
      if (document.getElementById) {
          return document.getElementById(ID);
      }
      else if (document.all) {
          return document.all[ID];
      }
      else { return false;}
  }
  function showhide(elmID) {
      elm = getElm(elmID);
      if (elm && elm.style) {
            if (elm.style.display == "block") {
                elm.style.display = "none";
            }
            else {
                elm.style.display = "block";
            }
      return false;
  }
// -->
    </script>

<table width="50%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <?php do { ?>
  <tr>
    <td width="80%"><?php echo $row_rsEmneListe['firmanavn']; ?></td>
    <td>  <?php

if ($_GET['visible'] == "true") {
        echo '<a href="?visible=false" onclick="return showhide(\'boks'.$row_rsEmneListe['id'].'\');">Vis/skjul</a>';
  }
  else {
        echo '<a href="?visible=true" onclick="return showhide(\'boks'.$row_rsEmneListe['id'].'\');">Vis/skjul</a>';
  }
?></td>
  <tr><td colspan="2">
  <div id="boks'.$row_rsEmneListe['id'].'" style="display:<?php echo ($_GET['visible'] == "false") ? 'block' : 'none';?>;">
  <?php echo $row_rsEmneListe['tekst_kort']; ?>
  </div></td>
  </tr><?php } while ($row_rsEmneListe = mysql_fetch_assoc($rsEmneListe)); ?>
</table>
Avatar billede twistedup Nybegynder
27. juli 2007 - 21:15 #4
Fik det selv til at virke :)
ID skulle stå således:

id="boks<?php echo $row_rsEmneListe['id']; ?>"

Tak for hjælpen jakobdo - smid et svar så får du point
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. juli 2007 - 22:02 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juli 2007 - 11:08 #6
Takker for point.