Avatar billede snailwalker Nybegynder
27. juli 2007 - 08:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WebService fra FDM virker ikke

Er blevet sat til at implementere en webservice fra FDM for en kunde der kan validere om vedkommende er medlem af FDM.

Det hele kører fint i debug mode i VS, men når jeg prøver at køre den på webserveren får jeg følgende fejlmeddelse:

http://coca.s-2.dk/fdm/default.aspx
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2007 - 09:46 #1
Hvad udvikler du i, Visual Studio 2005?, og hvordan lægger du det på serveren?
Avatar billede snailwalker Nybegynder
27. juli 2007 - 09:55 #2
Udvikler i Orcas men sætter den til .NET framework 2.0 når jeg opretter mit website.

Jeg har mapped et netværksdrev på serveren.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2007 - 10:07 #3
Orcas?  Men hvis der var VS2005 skulle du vælge "Publish" og overføre resultatet derfra til serveren. Problemet er at du på en eller anden måde mangler en reference til din fdm-klasse.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2007 - 10:08 #4
Og ja, det er nok det samme i VS2008 ;)
Avatar billede snailwalker Nybegynder
27. juli 2007 - 11:04 #5
Har jeg også prøvet, men så får jeg bare denne fejlmeddelse:

http://coca.s-2.dk/fdm/

Jeg har også prøvet at sige at de compilede filer ikke skal være "updateble", men så får jeg bare en linje med:

Dette er en markeringsfil, der er oprettet af prækompileringsværktøjet, og den må ikke slettes!

:S
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2007 - 11:35 #6
Ok, men det er vejen frem.

1) Slet alle filer i rodkataloget på webserveren
2) Kør publish
3) Overfør (xcopy, ftp,...) alle filer der dannes i publish-kataloget fra 2, inkl. underkataloger

Evt. bevar web.config på webserveren, hvis den er anderledes end du har til udvikling. Så skulle det jo gerne virke. Det er det man har publish-funktionen til.
Avatar billede snailwalker Nybegynder
27. juli 2007 - 12:30 #7
Hej Erik,

Tror efterhånden jeg har fundet frem til at serveren på en eller anden mærkelig måde ikke helt kører .Net 2.0, men 1.1 selvom den er sat op i ISS'en til 2.0, men får min server-mand til at kigge lidt nærmere på det.

Tak for hjælpen indtil videre, og skal nok vende tilbage med en update...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2007 - 12:56 #8
Jeg tror ikke det er fejlen, for nederst på din YSOD står der .NET 2.0
Avatar billede snailwalker Nybegynder
27. juli 2007 - 13:01 #9
Ja det ved jeg godt, men prøvede for sjov at oprette en simpel Default.aspx/Default.aspx.cs fil der oprettede en label i Default.aspx og i kodefilen skulle den printe til Lablen System.Envirioment.Version og der sagde den også at den ikke kunne finde Label1. Igen virkede den perfekt når jeg selv kørte den. Da jeg googlede lidt frem så jeg at andre havde netop de problemer jeg havde når der var problemer med hvilken .net version der blev kørt på IIS'en
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2007 - 13:21 #10
Ja, ok, det kan da ikke skade at kigge efter ;)
Avatar billede snailwalker Nybegynder
30. juli 2007 - 14:48 #11
Så fandt jeg den. App_WebReference mappen skal åbenbart ligge i rod-mappen, det er squ lidt forvirrende til tider det .NET :-)

Smider du lige et svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. juli 2007 - 16:25 #12
Nej tak, jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede snailwalker Nybegynder
30. juli 2007 - 21:01 #13
Det er så i orden :-)

Men tak for hjælpen alligevel...