Avatar billede forvirret Nybegynder
27. juli 2007 - 00:16 Der er 3 kommentarer

Kølning af bundkort - bliver for varmt efter 10-15min

Nu når jeg sidder og spiller nogle af de nyeste spil som f.eks lost planet, eller shadowrun på vista. Så startede min maskine med at slukke efter 10-15min spiltid. Kunne ikke finde ud af fejlen, men tænkte det var sikkert på tide med en opgradering af cpu. købte en core 2 duo, nyt motherboard, samt ram.

På det nye bundkort (Nvidia nForce 680i SLI) medfulgte der nogle programmer til at tjekke op på grader og sådan på computeren.
Kan se cpu bliver kun 43-45grader hvilket er helt fint ,mens mit bundkort hurtigt løber op på 55+ (bios har sat den til at reset på 55+).

Når jeg sætter hånden på bagsiden af kabinettet, kan jeg mærke det er ren og skær varm luft der kommer ud.
Jeg har et gaming kabinet, med 3 blæsere i i forvejen.

Men har i nogle foreslag til hvordan jeg kan komme det problem til livs, helst uden alt for meget støj.
Og hvis det er, hvor varmt må bundkort blive ?

På forhånd tak                Mvh Tommy

Spec : Nvidia nForce 680i SLI (commando)
      core 2 duo 2,66ghz
      2048gb corsair twin 800mhz
      500w nortq
      8800gtx ultra 768
Avatar billede ebe Praktikant
27. juli 2007 - 09:15 #1
jeg har sat en lille blæser på mit chipset.
Avatar billede forvirret Nybegynder
27. juli 2007 - 17:24 #2
Den skal da godt nok være lille så, mit graffikkort er så stort at det fylder helt ud til mine harddiske, så den dækker ca. halvdelen af mit chipset ?
Avatar billede forvirret Nybegynder
27. juli 2007 - 17:39 #3
Ahh, har lige opdaget en væsentlig ting tror jeg. Min psu blæser kører ikke. Prøver lige at se på det i løbet af weekenden.