Avatar billede whiskey Nybegynder
26. juli 2007 - 21:34 Der er 4 kommentarer

hvordan kan man selecte flere count() i samme query

jeg vil godt have en count på alle elementer i en tabel som har dato <> null og dato i et interval i samme query. denne query skal køres ca 20 gange for 20 forskellige associerede objekter. (dvs where tabel.opgave=1 or tabel.opgave=6 or osv...)

Er det bedst at køre den 20 gange eller at få det hele med ud i en enkelt query?

Og hvordan skal query'en se ud? (syntaks)
Avatar billede ranglen Nybegynder
26. juli 2007 - 21:46 #1
måske noget i denne stil

select count(*) from tabel where dato is not null and dato between x and y group by opgave
Avatar billede whiskey Nybegynder
31. juli 2007 - 13:11 #2
okay ja, det jeg mente var to gange count på hver opgave, en på alle datoer og en på datoer i et interval.
Avatar billede liit42 Nybegynder
25. august 2007 - 00:23 #3
Jeg skal lige forstå det korrekt - du vil gerne tælle hvor mange unikke datoer(hhv alle datoer, og indenfor et interval) der er for hver opgave ?

Eller hvor mange unikke opgaver der er inden for et datointerval, og så for alle datoer ?
Avatar billede whiskey Nybegynder
25. august 2007 - 14:42 #4
liit42:

første mulighed beskriver det meget præcist :-)

Altså:

Jeg vil gerne tælle hvor mange unikke datoer(hhv alle datoer, og indenfor et interval) der er for hver opgave. (udvalgte opgaver, ikke alle)