Avatar billede tmulds Nybegynder
26. juli 2007 - 14:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløs tilslutning gentages hele tiden

Efter at have geninstalleret XP-pro på min Acer Travelmate har jeg fået flg. problem, som ikke var der før...

Den trådløse netværksfobindelse afbrydes og tilsluttes igen og igen i et ikke fast mønster. Jeg kan nemmest provokere den til det i forbindelse med større datamængder f.eks. web-tv eller download af drivere.
Jeg brugte et program til at gemme mine gamle drivere, men har også været på Acers hjemmeside for at dobbelttjekke.

Den eneste større forskel på geninstallationen er at jeg ikke brugte Acers egne genoprettelses-cd'er da jeg ikke gad at have alle deres vedlagte programmer med igen.

Jeg har prøvet at geninstallere driveren gentagne gange, jeg har prøvet at bruge Intel ProSet istedet for windows egen trådløs forbindelse, jeg har kigget på event-id foreløbig uden held.
En anden tråd foreslog at man prøvede at skifte krypteringsnøgle - det har ikke hjulpet.
Min router er sat til at køre på kanal 11

Flg events er typiske:
4201 (systemet har registreret at netværkskortet er sluttet til netværket)
1003 (Computeren kunne ikke forny sin adresse fra netværkskortet)
2504 (Serveren blev ikke bundet til transportprotokollen)
8033 (Browseren har fremtvunget et valg på netværket fordi en masterbrowser var stoppet)

Jeg har adgang til det trådløse netværk fra en anden computer uden problemer.

Hjælp er værdsat.
Avatar billede oskar Nybegynder
26. juli 2007 - 14:35 #1
Prøv at give den fast ip.
Avatar billede tmulds Nybegynder
26. juli 2007 - 14:51 #2
Det har været inde i mine overvejelser, men jeg ville gerne kunne arbejde med den bærbare på andre trådløse netværk, og det kan jeg ikke med en ip-adresse der hører til hjemmm !?
Avatar billede oskar Nybegynder
26. juli 2007 - 15:35 #3
Næh, men se om det gør nogen forskel. Om ikke andet så er det jo ikke så svært at skifte tilbage igen.
Avatar billede tmulds Nybegynder
26. juli 2007 - 23:11 #4
Afprøvet det gjorde ikke nogen forskel.

En teori jeg har i øjeblikket går ud på at der kan være en form for Buffer-overrun

Jeg er også kommet i tanke om at installationen af Nokia PC Suite medførte at det gik en installationsløkke, hvor den blev med at installere driver. Kan der mon være en forbindelse?
Avatar billede tmulds Nybegynder
26. juli 2007 - 23:32 #5
Jeg kan i nogen grad arbejde her på siden, men i samme øjeblik jeg prøver at tjekke AftenTour'en på DR klapper forbindelsen i som en østers.
Tilsyneladende er det delvis et belastningsspørgsmål?
Avatar billede oskar Nybegynder
27. juli 2007 - 11:25 #6
Eller en konflikt mellem forskelligt software, eller fejlagtige drivere. Prøv at opdatere den motor dr bruger til deres aftentur, hvad det så end er. Prøv at slette samtlige tempfiler og endelig også pagefilen.
Avatar billede oskar Nybegynder
27. juli 2007 - 12:07 #7
Test for opdateringer på dit software her: http://secunia.com/software_inspector
Avatar billede tmulds Nybegynder
27. juli 2007 - 12:15 #8
Tak - for link, det vil jeg prøve. I mellemtiden har jeg konstanteret at der gentagne gange kommer en fejl fordi en masterbrowser er stoppet. Hos Microsoft står der at det er almindeligt, med mindre det sker gentagne gange - hvilket jo er mit problem, men der står ikke hvad man så skal gøre.
Jeg prøver bagefter lige at sætte den gamle harddisk i, som heldigvis ikke er slettet, og ser hvad dens opsætning siger til lidt spidsbelastning.
Avatar billede tmulds Nybegynder
27. juli 2007 - 12:20 #9
DR-tour vises med Mediaplayer 11
Avatar billede tmulds Nybegynder
27. juli 2007 - 12:27 #10
Små opdateringer af Adobe Flashplayer og Java blev fundet, anbefalet og installeret.
Avatar billede tmulds Nybegynder
27. juli 2007 - 12:53 #11
Det er som sagt ikke kun i Mediaplayer problemet eksisterer, nu måtte jeg f.eks. lægge tråd ind for at kunne downloade Java-opdateringen. Men det har nu ikke hjulpet endnu.
Avatar billede tmulds Nybegynder
27. juli 2007 - 16:01 #12
Ja så har den gamle harddisk været i og kørt problemfrit på det trådløse net.

Under enhedshåndtering har jeg for hver harddisk, lavet en udskrift af systemressourcerapport med alle enheds- og systemoplysninger.
Det resulterer i 2 12 siders dokumenter, hvor forskellen på de 2 er at der på den nye er:
WLAN Transport - Intel Gigabyte driver til Intel 2200B/G - jeg kan ikke gennemskue hvor den er kommet ind, for i selve enhedshåndteringen står der (korrekt) 2100 B/G
Nal Service - Jeg kan ikke finde noget på nettet der dækker dette?
AVG bl.a. wrap driver og network redirector.

Jeg prøver først at tjekke om wlan transport kan komme væk.
Avatar billede tmulds Nybegynder
28. juli 2007 - 14:04 #13
Ja så blev man klogere, det er ikke altid hos under-leverandøren den bedste driver findes. Jeg havde hentet en opdateret driver hos Intel, men da jeg prøvede at lægge den originale driver fra Acer's hjemmeside (driveren er fra 2003!) begyndte det at se lyst ud. Nu har jeg foreløbig kunnet se WebTV i 20 minutter uden problemer, og samtidig kunnet hente resten af driverne fra Acer - umuligt før driveren blev "down"-dateret.
Prisen er dog bl.a. at jeg ikke kan bruge WPA-kryptering.
Så Oskar du havde ret - fejlagtig driver. Smid et svar...
Avatar billede oskar Nybegynder
28. juli 2007 - 16:16 #14
Tillykke med at det virker igen. Og wpa er heldigvis ikke den eneste måde man kan sikre sit netværk på, så den ulykke er vel ikke så stor.
Avatar billede hojtoft Nybegynder
05. august 2007 - 02:20 #15
Hvis du kører XP, kan du prøve disse to opdateringer fra Microsoft.
>>>KB893357 = understøttelse af WPA2 og Wireless Provisioning Services (WPS) Information Element, som gør XP bedre til at opdage trådløse netværk.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=662bb74d-e7c1-48d6-95ee-1459234f4483&displaylang=da
>>>KB917021 = Forbedrer XP's håndtering af WPA2 i trådløse netværk.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=2726F32F-D52B-4F84-ACE8-F7FC20195769
Jeg har installeret dem på flere netværk og har haft gode resultater med det, bl.a. mit eget netværk.