Avatar billede maryann Nybegynder
26. juli 2007 - 13:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af PC + styresystem

Vi skal i gang med en større opgradering af husets 3 PCer. De 2 får nye bundkort, cpu, grafikkort, ram, harddisk og strømforsyning og den tredie får det bedste udstyr fra de 2 gamle PCer. På samme tid har vi så valgt at skifte til router og Vista Home Premium fra switch og XP. I den forbindelse er der så nogle spørgsmål som vi gerne vil have besvaret før vi piller alt grejet ud af PCerne og sætter det nye i og installerer Vista:

1. Kan der blive kompatibilitetsproblemer med DVD drev, DVD brændere, diskette og harddiske? (de nye bundkort og grafikkort er Vista ready)

2. Vi har købt en OEM udgave af Vista Home Premium. Med i pakken er en OPK (OEM preinstallation Kit). Skal den installeres først eller er det evt en "forhandler CD" eller noget??

3. Vi har også købt en Linksys (Vista ready) router. Vi har indtil nu brugt switch og dynamiske adresser. Kan man regne med at routeren sammen med Vista automatisk sætter det hele op eller skal vi ind og ændre noget. Skal vi evt. have skiftet til 1 fast adresse eller snupper routeren bare 1 af de dynamiske og deler den op??
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
26. juli 2007 - 14:27 #1
1: Nej der skulle ikke blive nogle problemer.

2. Nej i skal ikke bruge OEM perinstallation kit.

3. Der burde ikke være nogle problemer. Routeren deler automastisk nogle "lokale" ip adresser ud til jer, så i deles om den offentlige adresse når i går på nettet.
Avatar billede maryann Nybegynder
26. juli 2007 - 14:35 #2
Det lyder rigtig godt! Må indrømme at det er en stor mundfuld denne gang med opgradering, men vi plejer at kunne klare det selv så det vil vi også gerne denne gang. Det er dog næsten 6 år siden vi sidst har lavet en stor opgradering på én gang. Så det er rart lige at være lidt på forkant med nogle af de ting der ellers kan dukke op når vi er i gang. Og så er det jo ekstra surt hvis ingen af PCerne kan komme på nettet når vi er gået i gang.

Smid lige et svar på Ole hvis du vil have pointsene!
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
26. juli 2007 - 14:42 #3
Jamen held og lykke med projektet.
Avatar billede maryann Nybegynder
26. juli 2007 - 14:45 #4
Tak for det!
Så må vi se hvor mange gange vi skal herind og spørge om hjælp til noget :-)