Avatar billede bartho Nybegynder
26. juli 2007 - 10:22 Der er 18 kommentarer

Denne bærbar fra Aldi?

Hej,

Jeg leder efter en billig bærbar computer..

Det der kræver mest som den helst skal kunne trække er World Of Warcraft..

Er der nogle kloge hoveder der ved om denne maskine kan klare opgaven:
http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_30/OFF01.HTM

Eller måske har nogle forslag til nogle andre computere?

På forhånd tak.
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. juli 2007 - 10:30 #1
fra deres hjemmeside:

Recommended Specifications

    Windows® System 2000/XP OS:

        * Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz
        * 1024 MB RAM
        * 64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ FX 5700 class card or above
        * Broadband Internet connection
        * Two-button scroll-wheel mouse

De har også nogle minumum krav. Så ja, den kan helt sikkert trække wow.
Avatar billede bartho Nybegynder
26. juli 2007 - 10:33 #2
Hvad med grafikkort?

Det glemmer de at skrive noget om ved den Aldi computer? - gør de ikke?
Avatar billede xharze Nybegynder
26. juli 2007 - 10:45 #3
Der står faktisk noget om grafikkortet, det er et Intel® Graphics Media Accelerator 950, som du kan læse mere om her http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/index.htm

Det er en udmærket grafikkort til en bærbar, der findes bedre, men det kan sagtens klare World of Warcraft
Avatar billede bartho Nybegynder
26. juli 2007 - 10:56 #4
vil du tro det kan køre wow flydende?
Avatar billede xharze Nybegynder
26. juli 2007 - 12:02 #5
Jeg vil umiddelbart tro at det kan kører flydende, men det lidt svært at sige da der f.eks. ikke står hvor mange RAM der er til grafikkortet, men jeg har svært ved at forstille mig at der er mindre end 64 MB RAM, som er det anbefalede til WOW. Grafikkortet understøtter Transform and Lighting, dog er det ved hjælp af software, hvilket vil gøre det langsommere.
Jeg tror som sagt at det vil kunne kører flydende, ved bare ikke ved hvilken opløsning og special effects. Der er nok nogen grafik indstillinger der skal justeres lidt for at få det til at kører optimalt.
Avatar billede bartho Nybegynder
26. juli 2007 - 12:13 #6
Jeg tror jeg prøver at hente sådan en bærbar idag..

kan man splitte pointene mellem dig og twotimes ?
Avatar billede bartho Nybegynder
26. juli 2007 - 12:17 #7
lige et enkelt spørgsmål mere...

Syntes du personligt selv at det er en billig pc til pengene?
Avatar billede japping Nybegynder
26. juli 2007 - 15:45 #8
Hvis du har programmer der ikke understørre Vista skal du tænke dig om, inden du køber en PC med Vista. Undersøg evt. om hardware har drivere til XP eller installer både XP og Vista på maskinen.

En bekendt har købt en bærbar Medion i Aldi og kunne ikke køre et bestemt program på computeren. Der blev installeret XP og Vista på samme maskine og problemet var løst.
Avatar billede bartho Nybegynder
26. juli 2007 - 16:12 #9
Okay.. hmm...

Jeg er stadig i tvivl med det grafikkort.. har søgt lidt på google, der er vist mange der ikke syntes om det..

Det er onboard, ikke?
Avatar billede xharze Nybegynder
27. juli 2007 - 10:13 #10
Jo det er
Avatar billede xharze Nybegynder
27. juli 2007 - 10:14 #11
Du kan eventuelt kigge på dette spørgsmål omkring den samme maskine
http://www.eksperten.dk/spm/789049
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2007 - 11:45 #12
Den maskine vil IKKE kunne trække WOW flydende - ikke engeng bare noget der ligner!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2007 - 11:47 #13
Som dagt i andet spørgsmål, så får MEGET mere for pengene med denne: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316219

"Det der kræver mest som den helst skal kunne trække er World Of Warcraft.."

Det kan den jeg her linker til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2007 - 11:50 #14
Har en bærbar selv med samme cpu og samme mængde ram.
Det kan lige netop trække cs 1.6 - så glem alt om WOW på den.
Avatar billede bartho Nybegynder
27. juli 2007 - 11:53 #15
Tak for svaret.

Den bærbar du linker til ser interresant ud, er det med onboard grafikkort? altså den fujitsu siemens computer?

Kræver cs ikke mere end wow?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2007 - 12:12 #16
CS kræver ikke mere end wow.
INTET vil køre flydende med onboard grafik.

Den fujitsu siemens har _ikke_ onboard grafik.
Avatar billede bartho Nybegynder
27. juli 2007 - 13:14 #17
Okay..

Så dvs. at det kan være muligt senere at udskifte grafikkortet i den fujitsu?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2007 - 13:19 #18
Nej.
Der skal du op i noget dyrere modeller for at kunne gøre det.