Avatar billede lakridsdk Nybegynder
26. juli 2007 - 04:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vista = DVD-drev væk?

Hej alle

Jeg har lige installeret Windows Vista Ultimate på min splinternye Zepto Znote 6625WD, men dvd-drevet vil ikke virke.

Det er der ikke i "Denne computer" og heller ikke engang i enhedshåndtering kan jeg se drevet. Der er heller ikke nogen "Ukendt enhed" eller noget i den dur.

Jeg ved det virker, for jeg brugte det jo til at installere windows.

Hvad skal jeg gøre? Jeg kan jo ikke installere drivere hvis den ikke engang kan finde drevet i enhedshåndtering?

Dvd-drevet hedder SN-S082 eller SN-S082H , det er et Samsung.

Har fundet en svensker med samme problem, men det ser ikke ud til han har løst sit problem. Her er hans beskrivelse:

Installationen av Vista via dvd-skiva gick helt problemfritt. Efter installationen och efterföljande windows update testar jag att stoppa in den medföljande skivan med drivers för ljudkort, grafikkort, chipset (jag hittar ingen driver för dvd-läsaren när jag kontrollerar skivan på min stationära). Dock hittar jag inte dvd-enheten på "dator" ("den här datorn"). Jag letar vidare i enhetshanteraren men hittar bara den virtuella dvd-enheten (daemon).
Jag går in på samsungs hemsida för att leta upp en driver till dvd-läsaren. Jag hittar ingen drivrutin för min läsare som enligt min datorspecifikation heter: SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W.
Hur skall jag göra för hitta/installera min dvd-läsare?

Herfra: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=693499

Jeg vil helst ikke skulle geninstallere windows, har lige installeret alle programmer osv.
Avatar billede vunde Nybegynder
26. juli 2007 - 07:12 #1
Hvis du har købt computeren ved Zepto, plejer de at være godt villige til at hjælpe med support, og den er jo splinterny. Så der ville jeg da prøve. Man skal jo passe på med de garantier.
Avatar billede hcma Novice
26. juli 2007 - 11:03 #2
Avatar billede lakridsdk Nybegynder
02. september 2007 - 14:55 #3
Intet svar - point tilbagetaget.