Avatar billede fjollerik Nybegynder
25. juli 2007 - 23:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Counter Strike server ip skal være bogstaver og ikke tal

Hej exp'er!!

Jeg har set et par servere der har deres CS server ip som hva de ønsker.. ved ikk helt hvordan jeg skal forklare det men f.eks.
Hvis vi siger min servers ip er: 199.199.199.1:27015
Så har jeg set folk som har en server ip med bogstaver i stedet for tal...
Kunne godt tænke mig at ha min ip som dette nemlig.. ved i hvordan man får det ? :D
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
26. juli 2007 - 01:25 #1
meget nemt: kan ikke lade sig gøre, en ip er et nummer, ellers er det ikke en ip men noget andet du har set
Avatar billede swiatecki Novice
26. juli 2007 - 02:36 #2
altså hvis du ejer et domæne fx csserver.com så kan du oprette et A record(hvis du ikke har et domæne så vent med at spørge om hvordan du laver det før du har et domæne ;))
Avatar billede fjollerik Nybegynder
26. juli 2007 - 03:11 #3
cool_m_f > Det kan godt lade sig gøre! Ved godt at en ip er tal, men hvis du læser hvad jeg skriver.. så kan du se hvad jeg mener...

swiatecki > Jeg har et domæne.. så hvordan opretter jeg lige et A record? :P
Avatar billede ninh Nybegynder
26. juli 2007 - 04:58 #4
Ja, det er noget med at du skal ind og navngive din server ;) Du kan som sagt ikke lave din ip om til bogstaver.
Men det du ser er navnene på serverne
Avatar billede swiatecki Novice
26. juli 2007 - 11:39 #5
fjollerik -> hvor har du dit domæne liggende ?

Ved min host(web10.dk) skal man logge ind på admin siden, og vælge DNS, som udagngspunkt skal du bruge følgende informationer

localname: "cs" ( så kommer den til at hedde cs.ditdomæne.com)
Type: "A"
MX Priority: "0"
Target: "Din cs servers ip"
Avatar billede fjollerik Nybegynder
26. juli 2007 - 12:08 #6
Min host er hos surftown.dk

Men jeg ved ikke om man overhovedet kan få det hos min host.. hvordan tjekker jeg det ?

Hvis du kan hjælpe mig med at kigge her:
http://surftown.dk/default.aspx?docid=9e37ad49-b12d-4299-b541-0ed7579542d3

Jeg har den der hedder Privat -> Advanced
Avatar billede fjollerik Nybegynder
26. juli 2007 - 12:33 #7
Ojj!!

Jeg var lige inde og spørge i surftown's support og jeg har fundet ud af hvordan man gør..
og jeg har skrevet alle tingene ind som du siger..
Men jeg kunne ikk skrive "0" ved MX Priority.. Sker der noget ved at den hedder 1 så ?

Her får du lige points for hjælpen!! nice!
Avatar billede swiatecki Novice
26. juli 2007 - 12:41 #8
der burde ikke ske noget ved at MX'en er 1 :)

Glad for at kunne hjælpe :)