Avatar billede straegaard Nybegynder
25. juli 2007 - 18:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Computer langsom efter at have stået ubrugt i to uger

Jeg ved at der kommer en masse spørgsmål om langsomme computere op he r på eksperten og jeg har læst en del af dem, men ikke fundet noget, der minder om mit eget problem.
Min computer har stået ubrugt i to uger mens jeg var på ferie. Stikket var taget ud. Efterfølgende har den været meget langsom.
Den starter windows langsomt(alle de processer, der skal køre), den er langsom til at åbne vinduer, starte programmer, lukke programmer osv.
Men når jeg først er inde i et program så er der ingen problemer.
Jeg har kørt adskillige virus programmer uden forbedringer (HouseCall, Kaspersky online scanner, AVG anti-virus og -spyware, spybot, Ad-aware m.fl.).
Så nu lægger jeg en HiJackThis Log herind for at se om der er nogen kan finde noget som de programmer ikke kunne.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\ASUS\SmartDoctor\SmartDoctor.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Metacafe\MetacafeAgent.exe
C:\Programmer\Samurize\Client.exe
C:\Programmer\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KHAL\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jucheck.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Straegaard\Skrivebord\HiJackThis_v2.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Programmer\BitComet\tools\BitCometBHO.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliType] "C:\Programmer\Microsoft Hardware\Keyboard\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ASUS SmartDoctor] C:\Program Files\ASUS\SmartDoctor\SmartDoctor.exe  /start
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\RunOnce: [FFTI] C:\Documents and Settings\Straegaard\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\lyxtjent.default\extensions\{B13721C7-F507-4982-B2E5-502A71474FED}\ffti.exe /VERYSILENT /SUPPRESSMSGBOXES /NORESTART /DestPath="C:\Documents and Settings\Straegaard\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles/lyxtjent.default\extensions\{B13721C7-F507-4982-B2E5-502A71474FED}"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Client Default.lnk = C:\Programmer\Samurize\Client.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O4 - Global Startup: Metacafe.lnk = C:\Programmer\Metacafe\MetacafeAgent.exe
O8 - Extra context menu item: Download all links using BitComet - res://C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm
O8 - Extra context menu item: Download all videos using BitComet - res://C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddVideo.htm
O8 - Extra context menu item: Download link using &BitComet - res://C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {4EFA317A-8569-4788-B175-5BAF9731A549} (Microsoft Virtual Server VMRC Advanced Control) - http://www.windowsvistatestdrive.com/ActiveX/VMRCActiveXClient1.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase8300.cab
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 9780 bytes

Netstikket var stadig sat i så jeg er lidt nervøs for, om et lynnedslag kunne gå den vej. Alle komponenter virker dog tilsyneladende, så der er ikke noget, der er brændt fuldstændig sammen. (dette har jeg et andet spørgsmål om et sted, så det behøver i ikke fokusere på)
Avatar billede fedora Nybegynder
25. juli 2007 - 21:06 #1
Jeg har kigget den igennem og synes ikke der tilsydenladen at være noget. Har du selv installeret dette program C:\Programmer\Samurize\Client.exe?? Prøv evt at kalde HijackThis log alternative.exe og kør igen. Du kan prøve at genstarte i fejlsikret tilstand og scanne med din antivirus der, da de kan skjule sig under normal kørsel.
Avatar billede straegaard Nybegynder
25. juli 2007 - 22:24 #2
Samurize har jeg selv installeret, ja.
Jeg prøver at scanne i fejlsikret imorgen så, men jeg begynder at tvivle på at det er i softwaren den er gal :/
Avatar billede straegaard Nybegynder
26. juli 2007 - 16:41 #3
hmm. Det gav heller ikke noget.
Jeg tror bare jeg forsøger at få forsikringen til at dække en reparation/eftersyn.
Men du skal have tak for at tjekke min log. Smid et svar så får du pointene.
Avatar billede fedora Nybegynder
01. september 2007 - 14:04 #4
svar