Avatar billede spoock Nybegynder
25. juli 2007 - 17:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

USB porte virker ikke længere!

Hej alle

Jeg har et problem...

Efter at have koblet en ekstern harddisk til, virker ingen af mit bundkorts fire USB porte. Harddisken er koblet fra igen og det virkede fint da den var på, men efter en genstart opstod problemet.

De bliver fint fundet i Windows, men sender ikke strøm ud til enhederne (mus og tastatur), så derfor sker der ingenting.

Samtidig er det interessant, at der under bootup eller i windows ikke meldes om fejl mht. manglende tastatur, men man kan stadig ikke gå ind i bios ved at trykke på tastaturet.

Jeg har testet tastatur og mus i en anden computer og der virker de fint og jeg har samtidig testet andre enheder i mine porte uden held.

Mit system er:

Asrock 4CoreDual-VSTA bundkort (VIA PT880 ultra chipset).
E6600 coreduo
2048 mb ram
7800gtx pci-e

Hvad kan der gøres?
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2007 - 17:13 #1
Gå i enhedshåndtering og fjern alt usb, genstart og lad systemet selv finde driver, prøv så igen.
Avatar billede spoock Nybegynder
25. juli 2007 - 17:16 #2
Dette er forsøgt, men jeg kan godt prøve og se om jeg glemte nogle af enhederne :)

Men windows driverne burde da ikke have indflydelse helt ude i boot up?!
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2007 - 17:26 #3
Du skal have alt usb enablet i bios for, at have usb i DOS, der er det kun enter tasten på keyboardet, der virker.
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2007 - 17:28 #4
Du kan altid gå i bios med et usb tastatur.
Avatar billede spoock Nybegynder
25. juli 2007 - 17:28 #5
Det er enabled og det er nu mere en enter der virker, da det virkede før den eksterne harddisk blev sat til. Jeg forstår bare ikke, at portene kan detectes af windows - for så kan de da ikke være brændt af!
Avatar billede spoock Nybegynder
25. juli 2007 - 17:29 #6
Jeg misforstod dig, skal ikke kunne sige hvad der virker i dos ;)
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2007 - 17:37 #7
Det kan nu sagtens være rigtigt, der er både plus og minus 12volt, samt data ind og ud, der skal være iorden, mangler een ad delene, virker det ikke.
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2007 - 17:38 #8
Prøv at køre en chkdsk på drev C:\
Avatar billede spoock Nybegynder
25. juli 2007 - 18:00 #9
Er det sandsynligt (hvis man kan tale om det), at den eksterne harddisk på en eller anden måde har brændt alle fire porte af? den brugte jo kun 2 (en til strøm og en til data).
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2007 - 18:09 #10
De 5 volt kommer fra samme IC, så det kan godt lade sig gøre.
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2007 - 18:10 #11
Avatar billede spoock Nybegynder
25. juli 2007 - 18:11 #12
Jeg prøver at slutte mine 2 kabinet porte til via kabler på bundkortet først og ser om de virker... ellers er det nemmeste nok bare at købe sådan et kort... det koster jo næsten det samme som forsendelse til rma gør :)
Avatar billede spoock Nybegynder
25. juli 2007 - 18:14 #13
Når jeg har testet de sidste ting, giver jeg point :)
Avatar billede peet-49 Novice
26. juli 2007 - 08:40 #14
Takker for point.