Avatar billede fatter_keine Nybegynder
25. juli 2007 - 10:39 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Pseudo-printer der kan udskrife et print på 2 printer-bakker

Hej,

Jeg har et online fakturerings-system, hvor fakturaerne bliver oprettet som pdf-filer.

Det jeg ønsker når jeg printer, er at de sider fakturaen fylder, bliver sendt som et job til printer1_bakke1, og derefter sendes det som 2 job til printer1_bakke2.

Grunden til dette, er at jeg skal bruge en original faktura til kunden (på brevpapir) - og 2 kopier til bogholderiet (alm. papir)

Jeg har mulighed for at printe til en pseudo-printer (hvis noget sådant kan laves...) - eller jeg kan gemme filen i en mappe (som et script så skulle overvåge for nye filer, eller noget...)

Kan det mon laves, og hvordan?
Avatar billede kdige Nybegynder
25. juli 2007 - 15:46 #1
Du kan bare installere endnu en printer i windows, på samme port, som du så kalder f.eks. hp laserjet 6 bakke 2. derefter sætter du den op til altid at printe til bakke 2, så er den del løst.
så skal du enten kunne styre hvor de sidste 2 kopier skal hen i faktureringssystemet, eller som du også selv siger, overvåge et bibliotek hvor PDF'erne lagres, og lave et script som printer alle pdf'er i 3 eksemplarer, 1 til hp laserjet6 bakke 1 printeren og 2 til bakke 2 printeren (som begge fysisk er samme printer med 2 bakker)
Avatar billede kdige Nybegynder
25. juli 2007 - 15:48 #2
håber det var svar nok :-)
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
01. august 2007 - 13:16 #3
...det var sådan set script-delen jeg var i tvivl om, så jeg er ikke rigtig kommet længere...
Avatar billede kdige Nybegynder
02. august 2007 - 14:50 #4
hvilket program printer du ud fra, adobe reader? iexplorer?
har faktureringssystemet sit eget udskriftsmodul?
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
02. august 2007 - 23:39 #5
Der udskrives fra acrobat reader i IE.