Avatar billede carstone Praktikant
24. juli 2007 - 13:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

BNC server på debian

Hej
Har en nyindstaleret debian server hvor jeg har instaleret en psybnc
men når jeg skriver make menuconfig siger den

server:/usr/psybnc# make menuconfig
Initializing Menu-Configuration
  • Running Conversion Tool for older psyBNC Data.
  • Using existent configuration File.
  • Running Autoconfig.
  • System: Linux
    Socket Libs: Internal.
    Environment: Internal.
    Time-Headers: in time.h and sys/time.h
    Byte order: Big Endian.
    IPv6-Support: Yes.
    async-DNS-Support: Yes.
    SSL-Support: No openssl found. Get openssl at www.openssl.org
    Creating Makefile
  • Creating Menu, please wait.
  • This needs the ncurses library. If it is not available, menuconf wont work. If you are using curses, use make menuconfig-curses instead.
    make: *** [menuconfig] Error 1
    server:/usr/psybnc#

    har prøvet at installere ncurses, ncurses-base ncurses-bin og prøvet at kører make menuconfig-curses

    intet hjælper. hvad gør jeg forkert?
    Avatar billede carstone Praktikant
    24. juli 2007 - 14:04 #1
    fandt en eller anden guide til at installere ncurses, og copy pastede bare alle de commands og er rimelig blank
    den har installeret det, men det er rimelig bugged. så hvis man kan fjerne lortet vil det være rart tak :D
    Avatar billede carstone Praktikant
    26. juli 2007 - 09:18 #2
    nåh :s problem solved efter jeg rodede lidt med det. fatter brik