Avatar billede tomasth Nybegynder
05. juni 2001 - 13:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bencmark....... I don\'t Get it!

Hej!
Håber der er en derude, der kan hjælpe mig videre!
Jeg har erhvervet mig en ny pc. Athlon Thunderbird 1200mhz 512MB sd-ram. Nvidia GForce GTS 32MB. Styresystem Windows 2000pro.

Kørte en test med Benchmark 3DMark2001...Score 827! Hvad sker der! Har hentet diverse nye driver 4-1 Direktx 8 osv. men lige meget hjælper det!
Har jeg overset noget!

Håber der en der sidder med et svar!

TT
Avatar billede nomiz Nybegynder
05. juni 2001 - 13:45 #1
Ja, du har overset noget :)
Windows 2000 har det skidt med mange Direct3D og OpenGL applikationer. Deriblandt benchmark programmer, som 3Dmark 2000, og 2001.
Prøv at skift til Windows 98, eller Windows ME. Hvis du installerer Windows 2000 oven i kan du vælge styresystem under boot. Prøv ad!

/vh
Simon
Avatar billede ztilleto Nybegynder
05. juni 2001 - 16:06 #2
Der er lige nogle ting med det svar...

Jo du har nok overset noget...
Hvilken driver bruger du til dit grafik kort ??
NVIDAs egen detonator drivers fungere fint...

Win2k har ikke hvad jeg været ude for problemer med OpenGL, win2k bygger på som de så smugt siger \"NT teknologien\" og NT systemet er bedre til OpenGL end win9x systemet, så det vil undre mig at skifte ville ændre noget...

Jeg kørte lige testen på min egen computer...
Ikke at det så pænt ud, men fik da en score på 952 point på en Thunderbird 950 mhz, 256 Mb ram, Asus Geforce AGP v6600 med NVIDIA drivers, og win2kPro...
Dette var med en masse opstarted programmer som jeg ikke normalt har kørende hvis jeg skal bruge high CPU eller Grafik krævende ting...
Jeg har ikke nogen problemer med 3D programmer hvor jeg køre i OpenGL...
Men det kan da være det andet giver noget hvis ja så skriv lige, for det vil da undre mig...

mvh
ztilleto
h/N
Avatar billede nomiz Nybegynder
05. juni 2001 - 16:08 #3
Jamen, jeg takker da for points
Avatar billede tomasth Nybegynder
06. juni 2001 - 08:51 #4
Hej Ztillo!

Måske var jeg for hurtig på aftrækkeren! Jeg køre med detonator 3 og har som sådan ikke oplevet problemer med spil (endnu)! Umiddelbart er det \"kun\" benchmarkprogrammet 3dmark2001 jeg har problemer med.
Kan mit problem hænge sammen med IRQ adresserne eller er der måske en eller anden driver der mangler???

Brgds TT
Avatar billede fishman Nybegynder
25. september 2001 - 17:33 #5
Prøv som sagt at hente detonator er lige kommet en god den hedder detonator xp v21.81 hent den samt vær sikker på du har de nyeste opdate til din bios, hvis ikke har jeg en god en og sidst men ikke mindst gå ind i bios og tjek ved video cach om den er enable det bedst men vær\' sikker på din grafik kort understøter det
Avatar billede tomasth Nybegynder
26. september 2001 - 13:43 #6
Hej Fishman......til info havde jeg de seneste detonatordriver indlagt...kan simpelthen ikke lade vær\'. Men det var ikke problemet! Og for at være ærlig ved jeg stadigvæk ikke hvad problemet var! Det jeg har gjort er en total nystart af maskinen...format c:.....Og nu er min score oppe omkring 3400! Køre faktisk rigtigt godt nu! Der må være gået et eller andet galt med den første installation! See U
TT