Avatar billede don_q Nybegynder
23. juli 2007 - 16:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formaterings problemer

Hej.

Jeg har en computer med 2 harddiske (2 x 160 GB - C: og D:). Jeg har fået virus og den ene harddisk - C: - skal formateres. Jeg har haft programmer og windows på C: og filer osv på D:. Jeg har flyttet alt vigtigt over på D:

På C: er der ca 134 GB ledig plads
På D: er der ca 19 GB ledig plads

Problemet opstår når jeg er i gang med at formatere. Undervejs spørger den hvilken disk jeg vil formatere, men viser kun en mulighed. Den viser en disk den kalder C: der har 19 GB ledig plads... Hvilket jeg ikke forstår en hat af.

Det tyder jo meget på at det faktisk er D: den har fundet.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede don_q Nybegynder
23. juli 2007 - 16:21 #1
Er det nødvendigt at åbne maskinen og pille D: harddisken fra for at være sikker på at det ikke er den?
Avatar billede john.doe Nybegynder
23. juli 2007 - 18:02 #2
Ja tag din d: harddisk fra mens du formatterer. Vent med at sætte den til igen indtil du har installeret ellers forsøger den at overtage c: drevet således at windows kommer til at lige på d:
Avatar billede don_q Nybegynder
23. juli 2007 - 21:17 #3
Det der er sket nu, er at jeg har prøvet at formatere det drev jeg kunne. Hvilket åbenbart er D: drevet. Så nu har jeg windows installeret på både C: og D:

Hvordan sletter jeg det fra D: drevet? Og hvordan formaterer jeg C: drevet?

jeg følger denne guide: http://support.microsoft.com/kb/313348/da

Men mit problem er at når jeg når til punkt 7.

"7.    Der vises en liste over alle eksisterende partitioner og ikke-partitioneret plads for hver fysiske harddisk. Brug PILETASTERNE til at vælge den partition eller den ikke-partitionerede plads, hvor du vil oprette en ny partition. Tryk på D for at slette en eksisterende partition, eller tryk på C for at oprette en ny partition ved at bruge ikke-partitioneret plads. Hvis du trykker på D for at slette en eksisterende partition, skal du derefter trykke på L (eller trykke på ENTER og derefter trykke på L, hvis det er systempartitionen) for at bekræfte, at du vil slette partitionen. Gentag dette trin for hver af de eksisterende partitioner, du vil bruge til den nye partition. Når alle partitioner er slettet, kan du vælge den resterende ikke-partitionerede plads og derefter trykke på C for at oprette den nye partition."

Da viser den kun mit D: drev !?!

What to do?

Jeg vil bare slette alt på mit C: drev og installere windows igen på C:
Avatar billede john.doe Nybegynder
24. juli 2007 - 09:59 #4
tag din d: harddisk fra så er du sikker på at den kun kan c: drevet
når du kommer til punkt 7 så trykker du enter når din c: harddisk er markeret
med blå, så kommer den selv og spørger om du vil formatterer.
Hvis dit c: drev er en S-ata harddisk skal du måske bruge en driver under installationen for at den bliver synlig, det gør du ved at oprette en driver diskette fra bundkort cd'en og trykke F6 lige i begyndelsen af windows installationen hvorefter den så lidt senere vil bede dig om at indsætte disketten.