Avatar billede kram78 Nybegynder
23. juli 2007 - 14:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Simpel netværk vil ikke funge?

Jeg sidder med 2 computere og en switch.

Min stationær er koblet op på internettet gennem switchen og jeg har lige købt en brugt bærbar og formateret den, installeret windows og alle følgeprogrammerne.

Problem:
Nå jeg forsøger at komme på nettet med bærbaren, vises netværksstatus med et udråbstegn.
Alt ip osv. er sat til auto.
Burde der ikke bare være hul igennem?
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2007 - 14:16 #1
har du mere end 1 ip-adresse hos din udbyder? hvis nej så er det årsagen.
Avatar billede kram78 Nybegynder
23. juli 2007 - 14:35 #2
Jeg tror ikke jeg har fast ip-adresse. Har også forsøgt at slukke stationæren og kun prøve med bærbaren. Stadig uden held.
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2007 - 14:53 #3
Det var ikek det jeg spurgte om....

Hvem er så din udbyder?
Avatar billede kram78 Nybegynder
23. juli 2007 - 19:04 #4
Bor i malmø. Udbyder ved jeg faktisk ik hvem er. Det er noget fælles halløj vi har her i området.
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2007 - 19:37 #5
Så er den ip du har formentlig låst til din computer, hvorfor det ikke vil virke med den nye computer på.. så du bliver nød til at at få fat på det "fælles halløj" for at høre dem om at få det åbnet eller bedre få endnu en ip.
Avatar billede kram78 Nybegynder
23. juli 2007 - 19:43 #6
Hmmm ok. Men burde de to pc'er ikke kunne finde hinanden? Hvis de er i samme arbejdsgruppe? er der andet der skal være "fælles"?
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2007 - 20:08 #7
nej det er ikke nok med samme arbejdsgruppe. de skal enten også være inden for samme ip-adresse område (hvilket de ikke er ) eller begge have IPX protokollen aktiveret.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
26. juli 2007 - 08:34 #8
Det du skal bruge en en router - på den måde kan flere pc'er dele internetforbindelsen - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=181069

Som du skriver ovenfor, har du kun 1 IP fra din udbyder, og den kan 2 pc'er ikke dele med en switch. Med routeren har du f.eks. en IP der hedder 84.80.137.42 på den ene side, og routeren kan herefter tildele IP-adresser til alle dine computere på den anden siden.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
03. august 2007 - 11:31 #9
Fik du løst probelemet ??
Avatar billede kram78 Nybegynder
11. september 2007 - 20:20 #10
Tak for hjælpen. Problemmet ligger nok i at jeg kun har en IP til rådighed. Jeg må skaffe mig en router, så kan jeg få noget trådløs i samme håndvending.
Avatar billede kram78 Nybegynder
27. februar 2010 - 20:03 #11
der_kommandant smider du venligst et svar, så jeg kan smide nogle point til dig!
Avatar billede der_kommandant Praktikant
01. marts 2010 - 10:01 #12
et lille svar fra mig....