Avatar billede dorky Nybegynder
22. juli 2007 - 22:13 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Mangler alt hvad der hedder Drivere på en XP-pro oem.

Ville lave en clean installering uden alt ASUS skrammel på min bærbare M6va og fået en OEM XP-pro som jeg ville bruge med min pro licens.

Formaterede og den godtog koden. Da windows var færdig med at instalere var jeg så glad til jeg gik igang med at arbejde med den.

Ingenting er muligt da det virker som om den intet kan. Kender ingen komponenter og den skive jeg har med drivere kan jeg ikke engang se da drevet ikke kan læse en skid.

Hvad gør jeg...
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2007 - 22:20 #1
Download driverne fra producenten
Avatar billede dorky Nybegynder
22. juli 2007 - 23:26 #2
Tja hvordan skulle jeg få dem ind på pc'en intet virker ligesom.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
23. juli 2007 - 01:32 #3
Det er fordi der hører en driver CD til et bundkort. Dvs. når windows er installeret,
skal driver CDén installeres. Hvis du ikke har den, ja så må du som helgec skriver,
downloade dem fra producentens hjemmeside. Du lægger dem bare ind et sted, og
installerer derfra. Det er bare pokkers til arbejde, hvis du skal hente alle
driverne på den måde. Men du behøver jo ikke at bruge den computer som er problemet,
til at hente driverne. Du kan bare brænde dem på en CD, og installere derfra.
Avatar billede dorky Nybegynder
23. juli 2007 - 01:52 #4
Jeg er ikke den største hej men hvor finder jeg navnet på mit bunkort for der er ikke umiddelbart nogen driver på asus hjemmeside.

Og det er ikke nemt at få dem ind uden et fungerende drev. Desværre... Tror XPinstallationen fjerner den som den bruger...
Avatar billede dorky Nybegynder
23. juli 2007 - 01:53 #5
Har forresten en cd med drivere men den siger at jeg skal lade xp indstallere færdig først og det er den.... Sådan en l.... pc :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2007 - 05:53 #6
" for der er ikke umiddelbart nogen driver på asus hjemmeside."
Nu må du lige styre dig i sommervarmen http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2007 - 09:26 #7
Avatar billede dorky Nybegynder
23. juli 2007 - 20:54 #8
Meget fint men hvor er den til mit bundkort så jeg kan få fobindelse til alle tingene....
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2007 - 21:39 #9
Se nu er jeg ikke klar over om du er en vitsig fyr eller du bare laver grin med mig - der findes ingen driver til bundkortet de drivere der tales om er dem du downloader på det link jeg gav dig 23/07-2007 09:26:17
Avatar billede dorky Nybegynder
23. juli 2007 - 23:25 #10
Prøver hverken at være vittig eller noget men hvordan skal jeg få dem på den bærbare.

Det er ingenting der virker. Netkort eller cdromdrev...
Avatar billede dorky Nybegynder
23. juli 2007 - 23:25 #11
Så forstår du nu mit problem
Avatar billede valbyhus Nybegynder
23. juli 2007 - 23:26 #12
helgec - Jeg tror ikke dorky laver grin, men at I taler forbi hnanden.
Bundkortet indeholder jo chipset, lydkort netkort mm. og det er vel driver til dem
dorky mangler, og derfor kan man jo godt tale om bundkort driver.
Hvis han har dem på CD, er det da mærkeligt, at han ikke kan installere dem?
Avatar billede dorky Nybegynder
23. juli 2007 - 23:35 #13
Det er fordi det er en asus-cd jeg har dem på. Den skal normalt bootes med den når man har haft gang i de to recovery-cd'er som er blevet væk. Men da det er en ren XP jeg har lagt på mener min drivercd at der mangler noget. Det er nok noget af alt det asus smider på. Men kunne jo sagtens bare tage driverne derfra og bruge hvis jeg vel og mærket kunne bruge mit cd-drev. De ligger nemlig ikke pakket eller noget men Drevet kan bare ikke se nogle filer. Kan jeg nemt på den stationære...
Avatar billede valbyhus Nybegynder
23. juli 2007 - 23:45 #14
Jeg finder det svært helt at forstå hvad du mener. Har du en CD med driver til
bundkortet, som din bærbare ikke kan læse, men som kan læses af din stationære?
Avatar billede dorky Nybegynder
24. juli 2007 - 00:05 #15
Den bærbare kan slet ikke læse nogle cd'ere... Men kan godt læse dem der er lave som boot.. åbentbart. Kan bare ikke selv få lavet en bootcd med cd support. Der evt kan kopiere cd'en over på c drevet
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 06:20 #16
Det lyder helt forkert det her, men OK - download http://www.helgec.dk/insert.iso på din stationære - brænd en cd med filen DEN SKAL BRÆNDES SOM ET BOOTIMAGES - når du har brændt den cd kan du boote op på din bærbare med den, meld så tilbage
Avatar billede correon Nybegynder
31. juli 2007 - 14:14 #17
virker USB heller ikke på din bærbar ?
Avatar billede correon Nybegynder
31. juli 2007 - 14:15 #18
jeg tænkte så på hvis du havde en USB-dongle  - så kunne du jo overføre filer til dit netkort og chipset evt.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
14. august 2007 - 14:03 #19
Du har åbenbart fået løst dit problem, eller helt opgivet det. Så mon ikke det er lukketid?
Avatar billede dorky Nybegynder
15. august 2007 - 23:12 #20
Fik en ny recoverycd tilsendt så kører det