Avatar billede knolde2000 Nybegynder
22. juli 2007 - 12:06 Der er 2 kommentarer

Trådløst netværk til lejlighed

Hej
Jeg står i den situation at jeg i slutningen af den kommende uge skal flytte i lejlighed med en kammerat. I den sammenhæng har vi besluttet os for at vi skal have lavet et trådløst netværk i lejligheden, både så vi kan bruge vores bærbare, men ligeså meget fordi lejligheden ikke er så smart indrettet i forhold til at skulle trække kabler rundt.
Derfor søger jeg et trådløst netkort af en hvis kvalitet, så hvis folk har gode erfaringer med bestemte PCI 802.11g netkort, kunne dette være interessant at høre om. For det er mildt sagt en jungle af finde nogen konstruktiv information om dette nettet.
Jeg har bestemt mig for at købe en Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54GL(http://edbpriser.dk/Products/L... ) til at levere signalet.

Indlægget er også postet på hwt.

På forhånd tak
Henrik Rasmussen
Avatar billede ebe Praktikant
22. juli 2007 - 12:38 #1
prisforskellen på trådløse pci-netkort er ikke så forfærdelig stor, hvorfor ikke købe et linksys kort også, så?  Til gengæld er jeg enig i, at det skal være pci-kort til de stationære. Jeg har set en masse bøvl med forskellige usb-løsninger.
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
22. juli 2007 - 14:49 #2
Linksys kortene er relativt dyre og har egentlig ikke fået de bedste kommentarer med på vejen på edbpriser. Derfor jeg søger personlige erfaringer...