Avatar billede walbaum Nybegynder
21. juli 2007 - 21:52 Der er 14 kommentarer

hjælp til ny dvd/cd

hej jeg prøver lige igen, jeg mangler meget hjælp til at finde ud af hvad der er galt her hos mig, min dell latitude c810 vil ikke acceptere at jeg tage det gamle cd drev ud og sætter et nyt ind, den kommer med en blå skærm, når jeg prøver.
hjælp please
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2007 - 03:17 #1
Det lyder meget mærkeligt. Laver den også blå skærm når du har intet drev i?
Hvilken blå skærm - Bare blå eller med noget hvidt tekst hvor der står noget med memory dump etc?
Avatar billede walbaum Nybegynder
22. juli 2007 - 08:28 #3
har prøvet med bios updatering men lige meget hjalp det, den blå skærm som kommer op er med hvid tekst og ja noget med memory dump.
sjovt nok ville jeg formatere harddisken også, men jeg kan ikke engang starte op på en startdisk, den kommer ligesom ikke videre, det virker ligesom om nogen har lavet en eller anden form for spærring, ikke at den skriver noget om det men det virker bare sådan, blåskærm er der ikke hvis pc er startet op og jeg tager drevet ud, men kommer hvis jeg putter et nyt drev ind.
uanset om jeg i bios siger den skal starte fra diskkette drev vil den heller ikke det.
Avatar billede walbaum Nybegynder
22. juli 2007 - 08:54 #4
kom nu der må da være nogen som kan forklare det mærkelige som sker for mig ligenu. tager jeg cd rom drevet ud til at starte med og starter derefter op vil den ikke engang starte op. underlig fætter denne dell her. men altså det drejer sig om at jeg har et dvd drev som jeg godt vil have installeret på min dell, den vil bare ikke lade mig gøre det.
Avatar billede oskar Nybegynder
22. juli 2007 - 11:46 #5
Har du prøvet
At installere drevet i en anden pc?
At installere et tredje drev i din dell?
At tjekke om dell skriver noget om dit nye drev?
Deaktivere drevet i Enhedshåndtering inden du starter maskinen så du kan få installeret de rigtige drivere??
Avatar billede walbaum Nybegynder
22. juli 2007 - 11:59 #6
har prøvet at installere drevet i en anden maskine, den finder drevet som den skal og installere det.
hvis jeg deaktivere drevet, hvad hjælp ville det have, hvis den ikke engang vil acceptere drevet bliver sat i?
det nye drev for max lov til at være i maskinen ca 10 sek så fryser maskinen, og derefter kommer den blå skærm.
Avatar billede oskar Nybegynder
22. juli 2007 - 12:16 #7
Under opstart, ja, men hvis den er deaktiveret under boot kan du måske få lov at installere den inden du aktiverer den igen eller inden den laver en konflikt med noget andet.

Giver den blå skærm nogen ide om hvor fejlen ligger?
Avatar billede walbaum Nybegynder
22. juli 2007 - 12:26 #8
jeg prøver at lave en opstart med drevet deaktiveret så ser vi hvad der sker.
den skriver på den blå skærm
KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2007 - 14:23 #9
Jeg synes det lyder som en god ide hvad oskar siger: "Deaktivere drevet i Enhedshåndtering inden du starter maskinen så du kan få installeret de rigtige drivere??"

Hvad skete der hvis du prøvede at boote uden drev i?
Avatar billede oskar Nybegynder
22. juli 2007 - 14:42 #10
KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR er jo sådan en dejlig en der betyder at det kan være hvad som helst fra software over pagefile til hardwarekonflikt.
En anden ting du kunne prøve var at slette pagefilen. Enten ved at boote på et andet media eller give Clearpagefileatshutdown værdien 1 i Registry. Den første er nok mest effektiv.
Avatar billede walbaum Nybegynder
22. juli 2007 - 19:20 #11
hej igen
den første gode ide med at deaktivere drevet var god nok til start, jeg kan nemlig stadigvæk ikke komme et andet drev i har prøvet nu med 4 andre drev som virker, uden den der skærm med at det her ikke kan lade sig gøre tryk f1 for at reboote. og kommer jeg så det nye drev i vupti så er der en blå skærm igen.fatter bare ikke hvad der sker, jeg har også haft en hvid skærm med noget om at jeg skulle skrive hard disk password for at måtte ændre på et eller andet. spørgsmålet er hvad sker der ved at formatere hele skidtet og derefter se hvad der sker, er det overhovdet en hjælp at gøre det?
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2007 - 01:26 #12
Jeg har lidt svært ved at forstå hvad du skriver.

Har du prøvet med nogle andre drev hvor det godt kunne lade sig gøre at starte op?

Har du prøvet at starte op uden noget cd/dvd-drev i computeren?

Uden at vide det gætter jeg på at den hvide skærm du taler om er noget Dell systemgenoprettelse.
Avatar billede walbaum Nybegynder
23. juli 2007 - 08:35 #13
jeg har prøvet med andre drev, det kunne ikke lade sig gøre.
jeg har prøvet at deaktivere drevet først, tage det ud og så starte op med nyt drev i, det kunne heller ikke lade sig gøre.
starter jeg uden drev i for jeg en sort skærm hvor jeg kan prøve at reboote igen, hvilket fører mig til samme skærm.
starter jeg med nyt drev i kommer der en hvid skærm hvor jeg skal taste password ind, hvorefter den i en løkke bliver ved med at komme igen og spørge efter password.
starter jeg op med det orginale drev i virker det, tager jeg orginal drevet ud når maskinen er startet virker den, putter jeg nyt drev i når maskinen er startet op, kommer den der blå skærm og skriver. KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
Avatar billede oskar Nybegynder
23. juli 2007 - 13:20 #14
Microsoft har et program der hedder windbg som også kan bruges til at debugge bsod fejl. Jeg kender det ikke, men det er da et forsøg værd.

http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/installx86.mspx