Avatar billede quest_1 Nybegynder
21. juli 2007 - 17:53 Der er 22 kommentarer

Problem med Outlook 2003

Jeg troede dette problem var gået i sig selv, men det er det desværre ikke.
Ved ikke om jeg må oprette spørgsmålet igen efter en uge. Hvis ikke, kan i slette det.

Min Outlook 2003 er begyndt at bede om 'adgangskoden til netværket' når der skal Sendes/Modtages. Det hjlæper imidlertid ikke at taste den ind, for den bliver ikke accepteret uanset hvor mange gange jeg prøver (det er den rigtige kode!).

Jeg kan få problemet til at gå i sig selv ved at genstarte. Gør jeg det, fungere alt normalt. Men det er meget midlertidigt. Problemet opstår igen i løbet af få timer.

Har prøvet at reparere ved hjælp af 'Find og ret fejl' under 'Hjælp', men det hjalp ikke.

Windows XP Home.
21. juli 2007 - 19:37 #1
Prøv at kør en OfficeUpdate ->
http://office.microsoft.com/da-dk/downloads/maincatalog.aspx
(Jooo - det er der også noget der hedder - med ServicePack og det hele...)
Avatar billede quest_1 Nybegynder
22. juli 2007 - 01:16 #2
Min Office er fuldt opdateret.
Avatar billede ebe Praktikant
22. juli 2007 - 09:59 #3
det kan være den her hjælper:    http://support.microsoft.com/?id=290684
Avatar billede quest_1 Nybegynder
22. juli 2007 - 13:51 #4
ebe >

Citat: "Den følgende løsning må ikke bruges, medmindre al anden relevant fejlfinding i forbindelse med adgangskoder er forsøgt."

Så tænker jeg: Hvad er det jeg risikere, hvis jeg ikke har prøvet hvad først?
Avatar billede ebe Praktikant
22. juli 2007 - 14:09 #5
- det er altid lidt risikabelt at rode i registeringsdatabasen, og microsoft har jo nok oplevet mange gange, at folk har flået den i stykker og bagefter givet dem skylden. så lav en backup af databasen først (regedit/exporter), så risikerer du ikke så meget.
- prøvet at slette og genoprette mailkonto, f.eks.  men når jeg googler lidt efter din fejl, er den rimelig almindelig og den mest sandsynlige løsning jeg har fundet er den her. Men prøv selv at google lidt efter "outlook password" eller lignende.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
22. juli 2007 - 14:55 #6
Jeg prøver at kigge på det.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
24. juli 2007 - 20:53 #7
Undskyld at det trækker ud.
Er ikke kommet i gang endnu. Er hamrende bange for at rode med reg.databasen. Hvis noget nu alligevel går i kuk og jeg ikke kan lave det igen. Er alt andet end god til det her computer.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
24. juli 2007 - 20:58 #8
Livrem og seler ...
Er det disse tre punkter i nævnte rk.flg. jeg skal udføre:

1. Tage backup af reg.databasen.
2. Udføre punktet under 'Sådan slettes brugerkontooplysninger i registreringsdatabasen'.
3. Og så igen indtaste adgangskoden.
Avatar billede ebe Praktikant
24. juli 2007 - 21:12 #9
Print vejledningen ud, så kan du følge den skridt for skridt. Men som forkortet udgave, ja.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 17:05 #10
Jeg har netop fulgt den vejledning til punkt og prikke. Problemet er så bare(?) at Outlook stadig virker (det gør den som tidl. nævnt atid de første timer, for så senere på dagen begynde at bede om den adgangskode) uden at jeg har tastet adgangskoden ind igen. det er ellers punkt 3 i vejledningen???
___________________________________________________________________________________

I øvrigt kan jeg ikke følge vejledningen i punkt 3:

Citat:
Sådan indtastes adgangskoden igen i Outlook 2002 og i Outlook 2003
Denne fremgangsmåde er ens for Windows 98, Windows Me, Windows NT 4.0, Windows 2000 og Windows XP:

1. Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.

Bemærk! I Windows XP skal du klikke på Start, og derefter klikke på Kontrolpanel.
2. Dobbeltklik på ikonet Post eller Post og fax.
Citat slut.

Der er ikke noget der hedder 'Post' eller 'Post og fax' i Kontrolpanel.
Avatar billede ebe Praktikant
25. juli 2007 - 19:46 #11
.... sorry... Prøv at oprette et nyt spørgsmål, eller søg lidt på nettet selv. Det ser ud til at dit problem ikke er så nemt. Jeg har desværre ikke flere gode ideer.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
25. juli 2007 - 23:28 #12
Nu venter jeg lige og ser om det alligevel skulle have medført en ændring. Who knows.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
26. juli 2007 - 19:27 #13
(Nej, det er stadig det samme. Forstår det ikke.)
Avatar billede gabi Novice
30. juli 2007 - 00:40 #14
Da Outlook 2003 er et program i Officepakken, ville jeg, hvis jeg var dig, tage backup af alle mapper i Outlook, afinstallere officepakken og installere den igen.
Filer / Importer og eksporter / Eksporter til en fil / Fil med private mapper (PST) /husk at marker "medtag undermapper" / Gem den eksporterede fil som (giv den et navn og gem den et sted på computeren så kan du importere den når du har geninstalleret officepakken)

PS jeg kan selvfølgelig ikke garantere for at det hjælper, men så er der ryddet op uden at du har "pillet" i registreringsdatabasen.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
30. juli 2007 - 03:36 #15
Er det bare pst filen jeg skal gemme? Den har jeg nemlig allerede en backup af. Det sørger min eksterne hd for.

Hvad med ordbogen i word, kan man gemme den? Har nemlig efterhånden tilføjet en halv million ord. Gider ikke begynde forfra på det.

Det er i øvrigt ikke den almindelig Office pakke, men kun Office Basic. Men det er vel helt ligegyldigt? Er blot færre programmer.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
30. juli 2007 - 16:42 #16
Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke jeg gider bøvle mere med det. Det tager for meget af min tid, virker trættende på mig - og går ud over andet som jeg hellere ved beskæftige mig med (og det er IKKE computer!).
Avatar billede gabi Novice
30. juli 2007 - 19:33 #17
ok så - men synes alligevel jeg lige ville give dig dette link til microsoft.dk - om du måske kan bruge det til noget (det lyder lige netop som dit problem):

http://support.microsoft.com/kb/290684/da?spid=2578&sid=global
Avatar billede quest_1 Nybegynder
31. juli 2007 - 02:19 #18
Det har jeg forsøgt (ref. 09:59:38). Det virkede ikke.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
31. juli 2007 - 21:42 #19
Måske har jeg løst det ved at udskifte adgangskoden.
Indtil videre har den holdt længereer end den plejer siden problem opstod.
Avatar billede gabi Novice
31. juli 2007 - 23:09 #20
Det var jo godt, så håber jeg for dig at det hjælper.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
06. august 2007 - 17:29 #21
Noget kunne tyde på at det er holdt op. Hvordan en ny adgangskode kan løse problemet, forstår jeg ikke. Men ligemeget, bare det virker.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
06. august 2007 - 17:30 #22
Tror jeg venter lidt endnu.