Jeg troede dette problem var gået i sig selv, men det er det desværre ikke. Ved ikke om jeg må oprette spørgsmålet igen efter en uge. Hvis ikke, kan i slette det.
Min Outlook 2003 er begyndt at bede om 'adgangskoden til netværket' når der skal Sendes/Modtages. Det hjlæper imidlertid ikke at taste den ind, for den bliver ikke accepteret uanset hvor mange gange jeg prøver (det er den rigtige kode!).
Jeg kan få problemet til at gå i sig selv ved at genstarte. Gør jeg det, fungere alt normalt. Men det er meget midlertidigt. Problemet opstår igen i løbet af få timer.
Har prøvet at reparere ved hjælp af 'Find og ret fejl' under 'Hjælp', men det hjalp ikke.
- det er altid lidt risikabelt at rode i registeringsdatabasen, og microsoft har jo nok oplevet mange gange, at folk har flået den i stykker og bagefter givet dem skylden. så lav en backup af databasen først (regedit/exporter), så risikerer du ikke så meget. - prøvet at slette og genoprette mailkonto, f.eks. men når jeg googler lidt efter din fejl, er den rimelig almindelig og den mest sandsynlige løsning jeg har fundet er den her. Men prøv selv at google lidt efter "outlook password" eller lignende.
Undskyld at det trækker ud. Er ikke kommet i gang endnu. Er hamrende bange for at rode med reg.databasen. Hvis noget nu alligevel går i kuk og jeg ikke kan lave det igen. Er alt andet end god til det her computer.
Livrem og seler ... Er det disse tre punkter i nævnte rk.flg. jeg skal udføre:
1. Tage backup af reg.databasen. 2. Udføre punktet under 'Sådan slettes brugerkontooplysninger i registreringsdatabasen'. 3. Og så igen indtaste adgangskoden.
Jeg har netop fulgt den vejledning til punkt og prikke. Problemet er så bare(?) at Outlook stadig virker (det gør den som tidl. nævnt atid de første timer, for så senere på dagen begynde at bede om den adgangskode) uden at jeg har tastet adgangskoden ind igen. det er ellers punkt 3 i vejledningen??? ___________________________________________________________________________________
I øvrigt kan jeg ikke følge vejledningen i punkt 3:
Citat: Sådan indtastes adgangskoden igen i Outlook 2002 og i Outlook 2003 Denne fremgangsmåde er ens for Windows 98, Windows Me, Windows NT 4.0, Windows 2000 og Windows XP:
1. Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Bemærk! I Windows XP skal du klikke på Start, og derefter klikke på Kontrolpanel. 2. Dobbeltklik på ikonet Post eller Post og fax. Citat slut.
Der er ikke noget der hedder 'Post' eller 'Post og fax' i Kontrolpanel.
.... sorry... Prøv at oprette et nyt spørgsmål, eller søg lidt på nettet selv. Det ser ud til at dit problem ikke er så nemt. Jeg har desværre ikke flere gode ideer.
Da Outlook 2003 er et program i Officepakken, ville jeg, hvis jeg var dig, tage backup af alle mapper i Outlook, afinstallere officepakken og installere den igen. Filer / Importer og eksporter / Eksporter til en fil / Fil med private mapper (PST) /husk at marker "medtag undermapper" / Gem den eksporterede fil som (giv den et navn og gem den et sted på computeren så kan du importere den når du har geninstalleret officepakken)
PS jeg kan selvfølgelig ikke garantere for at det hjælper, men så er der ryddet op uden at du har "pillet" i registreringsdatabasen.
Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke jeg gider bøvle mere med det. Det tager for meget af min tid, virker trættende på mig - og går ud over andet som jeg hellere ved beskæftige mig med (og det er IKKE computer!).
ok så - men synes alligevel jeg lige ville give dig dette link til microsoft.dk - om du måske kan bruge det til noget (det lyder lige netop som dit problem):
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.