Avatar billede themath Praktikant
21. juli 2007 - 13:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk med hdd linket sammen med kiss 1600

Jeg står og vil have mig et nyt netværk i min lejlighed. Mit ønske er at få tilknyttet en ekstern hdd, enten vha en NAS, eller gennem en router med USB. Denne hdd skal så være tilgængelig for alle på netværket, hvilket ikke er noget problem! Jeg har så kigget meget på KISS-1600, som jo kan linke trådløst til netværket og streame fra en hdd'en.

Mit setup ser sådan ud:

1. Router: Linksys Wireless-N Gigabit Router With Storage Link WRT350N
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386305

2. HDD: WD Elements Desktop WDE1U5000 500 GB
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377902

3. Divx afspiller: KiSS 1600 High Definition Media Player
http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=319758

De store spørgsmål er så.

1. Kan jeg linke den eksterne hdd til routeren og så den optræde som et netværks storage, uden jeg skal installere yderligere software.
Spørgsmålet bygger også på, at hdd'en gerne skulle være tilgængelig for kiss playeren, uden der skal andet software til.

2. Erfaringer med KISS-1600???

Senere hen vil jeg linke Sonos til netværket, som Hifiklubben handler med. Her skulle hdd'en også gerne være tilgengælig uden andet software bliver installeret.

Håbet meget der er nogen der kan hjælpe. :-)

Forsat god sommerferie.
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2007 - 15:37 #1
1: nej det kan du ikke.

2: nej men andre kiss afspillere.
Avatar billede themath Praktikant
21. juli 2007 - 17:22 #2
Okay, det var da lige ærgeligt! hvordan løser jeg så det problem??? kan man på nogen måde sætte en hdd til et netværk uden jeg skal have en pc imellem som vil optræde uden nogle problemer i mit netværk???
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2007 - 18:34 #3
ja det kan man godt.. men så skal du bruge linksys NSLU (mener jeg den hedder) for der kan man smide alternativ firmware på den, også få en til at virke.
Avatar billede themath Praktikant
22. juli 2007 - 15:47 #4
Okay, kan du finde et link til mig, jeg kan nemlig ikke finde den på deres hjemmeside???

Hvad med en NAS hdd som bare bliver koblet til routeren via et netværksstik. Skal der også installeres software for at få adgang til dem???
Avatar billede themath Praktikant
22. juli 2007 - 16:32 #5
Nu har jeg brændt mig lidt varm på denne:

Synology DS207.

Så vil jeg bare bruge min trådløse 3com router og sætte den til denne.
Avatar billede kenp Novice
22. juli 2007 - 16:45 #6
Den eneste jeg kender man kan bruge som selvstædig harddisk til en Kiss er den NSLU med alternativ firmware.

Mig som huskede forkert på navnet. her kan du se søgningen på nettet den hed NSLU2 http://www.google.dk/search?hl=da&q=nslu2+kiss&meta=
Avatar billede themath Praktikant
20. maj 2008 - 22:13 #7
Jeg har fundet svaret selv!!!
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2008 - 22:23 #8
og hvad så med at skrive svaret... du har jo også været rigtig god til at vende tilbage *not*