Avatar billede danielvnielsen Nybegynder
21. juli 2007 - 00:26 Der er 7 kommentarer

Hjælp til bomærke/Våbenskjold

Jeg er sammen med et par andre i gang med at rode rundt med en idé.

Den gå i sin enkelthed ud på at vi vil lave en skattejagt der foregår både online og IRL. Der vil være elementer af rollespil i forløbet og et af elementerne er en fiktiv "hemmelig organisation" med det lidt søgte navn "Kranie Selskabet".

Nu er det jo sådan at en århundrede gammel hemmelig organisation ikke kan klare sig uden et bomærke/logo/våbenskjold. Da vores grafiske evnter kan ligge på et meget lille sted søger vi derfor en som vil være behjælpelige med at lave et sådan.

Nogle af de tanker vi har gjort os:

1. Det vil jo nok være mærkeligt hvis ikke der var et kranium involveret
2. Det vil nok ikke være normalt for en hemmelig organisation at have sit navn på sit våbenskjold/logo/bomærke, men måske initialerne KS?
3. Det må godt se ud som om det enten er vildt gammelt og uændret eller som om det er blevet moderniseret en smule, men udfra et gammelt design.

Stil endelig spørgsmål hvis du vælger at hjælpe til...

Rent praktisk skal det grafiske helst være på en gennemsigtig baggrund så man kan indsætte det på flerfarvede brevpapir, hjemmesider go lign. (gif/png giver det mening)?

Håber nogen vil finde det spast at hjælpe lidt til.
Avatar billede tausen Nybegynder
21. juli 2007 - 01:28 #1
Jeg har lavet et lille billede til jer, men ved ikke helt om min lidt underlige tegnestil er helt hvad i har i tankerne :P
http://s145.photobucket.com/albums/r236/mizery_pb/?action=view&current=skull.png
Håber i kan bruge det, og held og lykke med projektet ! Det lyder rigtig spændende !
Avatar billede tausen Nybegynder
21. juli 2007 - 01:32 #2
(Og hvis det er noget i kan overveje at bruge, så sig endelig til hvis der er noget jeg kan ændre)
Avatar billede fluse Nybegynder
21. juli 2007 - 03:28 #3
http://www.as-nielsen.dk/temp/ks.pdf

Der er et logo og lidt hvordan jeg forstillede mig et dokument fra ks ville se ud.

Min ide til logoet er, at det er en æld gammelt stempel der er blevet mere og mere slidt, indtil det aftryk det laver er som på billedet.

Fonten jeg har brugt er en gratis font ved navn pillbox opaque.

Fluse
Avatar billede danielvnielsen Nybegynder
21. juli 2007 - 05:38 #4
@tausen:

Tegningen er helt vild flot, men ikke helt stilen vi leder efter.

@ fluse:

Vi er helt sikkert over i noget af det rigtige her. Jeg kan rigtig godt lidt idéen med stemplet, men det ville dog være ideelt hvis der også fandtes en version uden "slitage". Grunden til dette er at det hemmelige selskab i løbet af skattejagten viser sig at fortsætte helt op til nutiden hvor de ligger hindringer i vejen for spillerne og skulle et sådan broderskab stadig eksistere ville de nok have en opdateret verison af logoet ved siden af det gamle. Vild med det!
Avatar billede tausen Nybegynder
21. juli 2007 - 09:54 #5
I orden :P
Held og lykke med det!
Avatar billede danielvnielsen Nybegynder
23. juli 2007 - 21:25 #6
@fluse:

Jeg er meget interesseret i at arbejde videre med den tegning du har lavet. Kunne det være noget du havde interesse i?
Avatar billede fluse Nybegynder
25. juli 2007 - 11:57 #7
Jo, jeg vil selvfølgelig gerne lave den ferdig, nu da jeg har lagt tid i allerede... Desværre har jeg ikke særlig meget tid til det (eller haft) da min ferie er slut :(

Jeg skal nok kigge på at modanisere det lidt når jeg kan afse et par timer til det.

Fluse