Avatar billede gotsaed Praktikant
21. juli 2007 - 00:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

mangler lyd

jeg har lige købt det gode tilbud fra ALDI en MEDION MD 8824 Entertainment PC. med Windows Vista™ Home Premium pre-installeret og det er der også gået fint med starte den op, men der er ingen lyd på den. det er ligeyldigt hvad jeg gør.
ingen problemer i enhedshåndteringen.har forsøgt driver opdatering og konfigurering af lydkort, alt virker fint der er bare ingen lyd. jeg købte medions egen 19" fladskærm med indbygget højtaler ved samme lejlighed men har også prøvet de gamle.
Avatar billede gotsaed Praktikant
21. juli 2007 - 00:15 #1
spørgsmål 788089 "ingen lyd på vista" kunne måske ha´givet mig løsningen hvis der havde været en beskrivelse af løsningen
Avatar billede strych9 Praktikant
21. juli 2007 - 12:28 #2
Måske...

Har du testet alle udgangene med et sæt hovedtelefoner? Hvis ikke, så gør det venligst.
Prøv dernæst højre klik på Computer og vælg administrer. Gå til enhedshåndtering. Rapporterer den der at alle drivere er installeret ok?
Avatar billede gotsaed Praktikant
22. juli 2007 - 19:24 #3
Der er lyd på alle udgange med hovedtelefoner! alle drivere i enhedshåndtering er installeret ok.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. juli 2007 - 21:14 #4
hmm tjah..
Min erfaring med det her, når indbyggede højtalere i skærme ikke fungerer, er faktisk at det oftest er en fejl 40. - At brugeren enten glemmer at der skal gå et højtaler kabel mellem skærm og lydkort udgang, eller at kablet sættes i det forkerte stik i skærmen. Prøv at kigge den opsætningsvejledning som fulgte med..?
Avatar billede gotsaed Praktikant
22. juli 2007 - 22:04 #5
opsætningsvejledningen er fulgt. det lydkabel med minijack stik i begge ender som fulgte med er sat i det eneste stik der er på skærmen og så ned i den grønne indgang på lydkortet som der står (blå til skærm og grøn til grøn) skærmmenuens audio er også checket og alle lydkortets indgange er prøvet. skærmen virker fint, bare ikke højtalerne deri. imorgen vil jeg prøve at låne nogen andre højtalere for at se om der er fejl på den ny indkøbte fladskærm.
Avatar billede baun Nybegynder
29. juli 2007 - 23:28 #6
Hej gotsaed.
Jeg har købt samme model. Har heller ingen lyd, selv om jeg har prøvet med 2 forskellige sæt højttalere. Jeg har endnu ingen løsning fundet. Vil meget gerne høre om du har løst problemet.
Avatar billede gotsaed Praktikant
30. juli 2007 - 00:07 #7
ikke endnu, jeg har lyd på udgangen i frontpanelet så derfor tror jeg der mangler en ledning eller en jumper sidder forkert måske. Vil prøve det så snart jeg får tid. Men jeg har også problemer med at få printeren til at køre så jeg vil prøve at lave en dualboot vista/xp indtil jeg er mere fortrolig med vista,hvis det løser problemerne er det vista softwaren der laver dem,Hvis finder en løsning skal jeg nok poste den her.
Avatar billede baun Nybegynder
30. juli 2007 - 09:38 #8
Jeg har lige talt med Medion support, som siger de arbejder på sagen. Der er åbenbart flere med samme problem. Hos mig er det sådan at mit HDMI output virker. Det er dog ikke noget ved at have digitalt output, når det er det analoge output jeg skal bruge. Medion har lovet at ringe tilbage når de har løst problemet. Jeg vil i givet fald poste en eventuel løsning her.
P.S.: Jeg har heller ingen lyd i frontpanelet, og ingen printerproblemer. ( Canon i560).
Avatar billede gotsaed Praktikant
30. juli 2007 - 11:04 #9
fint baun, jeg er lidt presset tidsmæssigt,starter ferie onsdag (computerfri 14 dage) så det er ikke sikkert at jeg når at poste noget inden. Det glæder mig at Medion er på sagen. Så må jeg se om der er en løsning når jeg kommer hjem.
Avatar billede baun Nybegynder
03. august 2007 - 00:18 #10
Jeg opgav den Medion pc, og returnerede den. Medion support gav mig det valg, enten at sende den ind til rep. eller returnere den og få pengene tilbage. Jeg valgte det sidste ( efter 5 X support = 0 hjælp ).
Nu har jeg bestilt en ny pc, med egen konfiguration hos Midt Data.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. september 2008 - 20:25 #11
HUsk at lukke :)
Avatar billede gotsaed Praktikant
07. oktober 2008 - 10:46 #12
købte andre højtalere
Avatar billede strych9 Praktikant
07. oktober 2008 - 19:39 #13
gotsaed -> Læg selv et svar og så accepter det ved at markere dit navn i den boks som kommer frem nederst, og klik på accepter. På den måde bliver point refunderet til dig og kan bruges i andre spørgsmål. Desuden giver det indtrykket at du er en seriøs spørger hvis du sørger for at rydde op i dine spørgsmål.
Avatar billede gotsaed Praktikant
07. oktober 2008 - 23:17 #14
Ok