Avatar billede chres Novice
20. juli 2007 - 13:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konverter felt værdi fra dato til tekst

Hej

Jeg kopierer en stribe fodbold resultater fra IE til excel. Der sker så det at selve resultatet (fx. 3-1) skrives som dato 3-1 = 03-jan. Hvordan han jeg enten undgå det eller alternativt konvertere datoen til den ønskede tekst?
Avatar billede excelent Ekspert
20. juli 2007 - 14:06 #1
Prøv formater området til Tekstformat før du kopierer
Avatar billede steena Nybegynder
20. juli 2007 - 17:07 #2
Hej

Hvis du først formatere det omtåde som du kopiere til, til text, gør den det ikke.

Hilsen
steena
Avatar billede chres Novice
20. juli 2007 - 18:19 #3
Den laver cellen om til "brugerdefineret" når jeg indsætter. Hvis jeg efterfølgende laver om til tekst hedder 03-jan istedet 39085.
Kan det have noget med at gøre at resultatet også er et link til et kampreferat?
Jeg kopierer fra soccerway.com
Avatar billede excelent Ekspert
20. juli 2007 - 19:02 #4
prøv lige at kopiere via Notesblok

hvor på siden finder du de resultater ?
Avatar billede chres Novice
20. juli 2007 - 20:37 #5
Cellen ændrer sig ikke hvis jeg går via Noteblok, problemet er dog så al info kommer i samme celle fx. "Thursday May 24, 07 FC Midtjylland Herning 2 - 1 AaB Aalborg" og jeg ønsker det "Thursday";"May 24, 07";"FC Midtjylland Herning";"2 - 1";"AaB Aalborg"

jeg finder det bl.a. her: http://www.soccerway.com/national/denmark/first/2006-2007/
Avatar billede oskar Nybegynder
20. juli 2007 - 22:48 #6
Start med at formatere kolonnen som Tekst
Vælg derefter Rediger - Indsæt speciel
Og vælg så Tekst
Avatar billede chres Novice
21. juli 2007 - 06:46 #7
Ved "indsæt speciel" får jeg samme problem som hvis jeg kopierer via Notesblok: alle informationer kommer i samme celle
Avatar billede oskar Nybegynder
21. juli 2007 - 10:38 #8
Det var mærkeligt for det gør jeg ikke. Jeg formaterer kolonne D til tekst, stiller markøren i A og vælger indsæt speciel/Tekst og det virker, alle kolonner bliver rigtigt udfyldt.
Avatar billede chres Novice
21. juli 2007 - 12:45 #9
@ oscar kopierer du fra Firefox? for da jeg netop prøvede det, virkede det med indsæt speciel/tekst. Og det er helt fint da jeg normalt bruger firefox.
Jeg har bare ikke haft gode erfaringer med at kopiere fra firefox til excel, men her vil dit råd også hjælpe mig i fremtiden.
Tak for hjælpen og point til dig, hvis du lige opretter et svar.
Avatar billede oskar Nybegynder
21. juli 2007 - 14:13 #10
Ja, jeg bruger Firefox