Avatar billede mojdk Nybegynder
19. juli 2007 - 21:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vudering af site

Hej.

Jeg har næsten lige lagt mit site ud på nettet. Mit site bygger op omkring indlæring af php/mysql og html. På siden vil der på lidt længere sigt komme artikler (tutorials) hvor jeg prøver så vidt muligt at forklare de basale ting i sprogene på en så pædagogisk måde som muligt. For jeg kan huske da jeg begyndte på php for godt 4 måneder siden hvor svært det var at finde nogle artikler (tutorials) hvor de var forklaret så man faktisk kunne forstå det.

Jeg har ikke selv udviklet designet, da jeg som jeg også forklarer under siden "info" ikke har de store talenter inden for det grafiske. Jeg ved godt hvad jeg synes ser godt ud, men jeg kan bare ikke få det videre. Så jeg kører ud af andres designs.

Der er ikke så meget indhold på siden endnu, men det er også mere idéen og konceptet jeg vil have respons på.

Mads Jørgensen
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
19. juli 2007 - 21:53 #1
Link ?
Avatar billede mojdk Nybegynder
19. juli 2007 - 21:55 #2
undskyld

www.spongy.dk

doh hehe..
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. juli 2007 - 23:35 #3
når man har stemt var det måske en ide at man rent faktisk kunne komme tilbage til sitet uden at skulle trykke på browserens tilbageknap
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. juli 2007 - 23:40 #4
og hvorfor er der reklamer på din poll når der ikke er det på resten af sitet, det virker nu lidt mystisk, men eller kan jeg godt lide siden
Avatar billede webgon Nybegynder
19. juli 2007 - 23:47 #5
Designet er udmærket og siden fungerer, men farvesammensætningen understøtter ikke helt dit budskab.

Idéen lyder god, selvom du kommer til at konkurrere med mange andre sider :) Det er lidt svært at kommentere på selve dit koncept, eftersom der endnu ikke er nogle tutorials at kommentere på ;D
Avatar billede nph12 Nybegynder
20. juli 2007 - 16:26 #6
Lyder som en rigtigt god idé. Jeg er selv nybegynder, og synes det vil være fedt, hvis dit site får nogle rigtig gode tutorials om html, php og mysql. Hvis det bliver med nogle gode eksempler og hvis det bliver skrevet på en pædagogisk, så skal jeg nok besøge dit site. Meget gerne eksempler som man kan bygge videre på, så man til sidst har noget som ligner et website.

Held og lykker med projektet:-)
Avatar billede mojdk Nybegynder
20. juli 2007 - 18:35 #7
cool_m_f - Det er fordi jeg ikke mente at det var besværet værd at sidde og lave en poll, når den kun skulle bruges denne ene gang. Så jeg brugte bare newbies gratis halløj.

webgon - Jeg ved godt at designet måske ikke passer helt ind til budskabet. Det har jeg også selv tænkt over. Men kommer til at arbejde hele weekenden her. Men på mandag kan jeg forhåbentlig præsentere et nye design og de første tutorials.
Ja, det bliver svært at konkurere med de store kanoner. Men forhåbentlig kan jeg komme op og mænge mig med de store kanoner :)

nph12 - Jeg havde tænkte mig at starte ud med så meget basalt som overhovet muligt. Hvor man så efter at have læst dem, kan gå vidre selv og bygge sine egne systemer. Istedet for bare at cpoy'n'paste andres "tutorials".

Men rigtig mange gange tak for det hele. Jeg har fået en masse jeg kan bruge til noget. Men vil selvfølgelig meget gerne have mere som det nu kommer.

Mads Jørgensen
Avatar billede nph12 Nybegynder
20. juli 2007 - 20:57 #8
Jeg gælder mig til at se det færdige resultat. Jeg ha tænkt lidt over, hvad jeg 'mangler' i de tutorials, hæfter og bøger jeg har læst, så er det: struktur og overblik, forskellige løsningsforslag på en given ting (fordele/ulemper) og gøre 'svære' ting let forståeligt (pædagogisk).
Avatar billede mojdk Nybegynder
20. juli 2007 - 21:13 #9
Jeg står bare i et dillemma. Jeg ved ikke om jeg skal lave det sådan "commnunity" agtigt hvor man skal have en bruger før man kan komme til at læse tutorialsne eller om de bare skal ligge frit fremme, som siden ligger op til nu?

Hvad synes i? :S
Avatar billede mojdk Nybegynder
20. juli 2007 - 21:22 #10
Jeg har taget min beslutning nu :) Jeg ligger det frit tilgængelig til at starte med. Og så må vi se hvad fremtiden bringer.
Avatar billede webgon Nybegynder
21. juli 2007 - 10:19 #11
Frit tilgængeligt. HELT KLART den rigtige måde at gøre det på (mener jeg). Du kan så evt. tilbyde folk at oprette en bruger og give en række ekstra features som f.eks. selv at poste tutorials som så skal læses og evt tilrettes af webredaktøren (dig) inden de evt. godkendes og lægges på.

Herudover kunne du så lade brugere kommentere på tutorials, artikler m.m. - evt. bedømme dem på en pointskala (dette bør dog være tilgængeligt for alle) som du så kunne sortere artiklerne efter, i et eventuelt søgeresultat..
Avatar billede mojdk Nybegynder
21. juli 2007 - 17:48 #12
webgon - Jeg tager det til dig mig, mange tak. Jeg tror jeg starter ud med at lave det uden "ekstra features" og så ser om det bliver en succes, for gider ikke ligge så mange kræfter i projektet, hvis ingen bruger det.

Du får pointne, tak for hjælpen alle sammen.

Jeg vender tilbage igen når jeg har et nyt resultat :)
Avatar billede webgon Nybegynder
21. juli 2007 - 19:04 #13
Glad for du kunne bruge det..

Og takker for points ;)