Avatar billede xnk Nybegynder
19. juli 2007 - 17:23 Der er 10 kommentarer

Forbindelsen til internettet

Hey jeg sidder her med lidt af et problem. Jeg er lige kommet hjem fra ferie da jeg tænder computeren og den popper på msn osv.. Men så da jeg prøver at oprette forbindelse til internettet "google.dk".. så siger den at siden kan ikke vises. Jeg kan dog godt trykke på mit faneblad "youtube.com" og så kommer derind men jeg kan ikke se videoerne derinde :S. Ellers er der ingen siden der opretter forbindelse til :S..
Jeg har prøvet at sætte mit lan stik i bærbaren og det virker fint her sidder jeg og beder jeg om hjælp det kan den sagtens på bærbar men stationæren den fucker helt.
Jeg har prøvet

"Reparer forbindelse"
"Sluk modem, tænd"
"Genstartet 5-6 gange"

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig.. Jeg er nemlig ret afhænig af internettet hehe..
Avatar billede xnk Nybegynder
19. juli 2007 - 17:29 #1
Hvis i ikke kan forstå hvad mit problem er skal i bare sige til.. Forklar det gerne igen og igen så i kan forstå det :))
Avatar billede 7degreez Praktikant
19. juli 2007 - 17:33 #2
er dit trådløse netkort aktiveret da?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 17:55 #3
Hvilket styresystem bruger du?
XP / Vista eller andet og hvilken version SP2 osv.

T2C
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 17:59 #4
Hvis du bruger XP SP2 kan du bruge denne kommando til at reset dine netkort.

1. Gå i Start
2. Tryk på Kør
3. Skriv CMD
4. I det sorte vindue skriver du: Netsh Winsock Reset
5. Når Windows beder dig om at genstarte gør du dette

Dette virker måske

T2C
Avatar billede xnk Nybegynder
19. juli 2007 - 18:39 #5
Hey alle tak

undskyld at jeg ikke har svaret jeg var oppe at handle ind.

Til 7degreez.. Mit trådløs er ikke aktiveret
Og jeg har service pack 2 og har XP home
Avatar billede xnk Nybegynder
19. juli 2007 - 18:46 #6
Hey jeg har nu prøver at resette mit netkort det hjalp desvære ikke..
Hvis der er nogle der har andre ideer så er de mere end velkommene til at poste :)
19. juli 2007 - 19:10 #7
[Start][Kør][CMD] - ENTER

IPCONFIG /ALL

... siger hvad ?
Avatar billede xnk Nybegynder
19. juli 2007 - 19:29 #8
Hey jeg har lige prøvet at putte et andet netkort i.. Det som var i iforvjen var onboard.. Men det virker fint nu på nær når jeg starter op så begynder den at kører alt muligt mærkeligt i cmos blandt andet skriver den

Client MMC Addr: xxxx..... Guild: 0000...

DHCP og så loader den. så når jeg trykker på en tast skriver den exit "rom" noget i den stil.. Og så loader den igen normalt?`:S

Skal jeg bare forsat kører med det netkort jeg har sat i nu? eller skal jeg prøve at fixe onboard med jeres hjælp??
19. juli 2007 - 20:00 #9
... det den skribe i (BIOS) opstart er forsøg på opstart via netværk (typisk i firmaøjemed).
Det gør nu ikke noget i dit tilfælde; bare spild af tid i opstarten *S*

Check i din BIOS [Boot Sequence] eller hvad det nu hedder. Boot via netværk/DHCP/IPX skal selvfølgelig ikke stå som [First] ... Det er typisk DEFAULT BIOS på mange PC'en ...
Avatar billede xnk Nybegynder
19. juli 2007 - 20:19 #10
Okay mange tak... ;)
Jeg køber et nyt netkort så :)