Avatar billede cautoo Nybegynder
19. juli 2007 - 17:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af bærbar

Hej

Jeg står og vil gerne investere i en ny bærbar computer. Jeg har dog lidt svært ved at finde noget.
Det jeg søger er en lille computer, i størrelsen med omkring 12" skærm. Den skal have fornuftig lang batterikørsel. Det er faktisk det vigtigste.
Derudover så jeg gerne der var:
- Jeg har set, at nogle computere kan man simpelt hive cd drevet ud, og eks. indsætte ekstra batteri.
- Jeg så gerne der var en form for docking station port i den.
- Trådløst internet.

Den kvalifikationer behøver ikke være alverdens, og den skal ikke bruges til avancerede 3D spil. Men selvfølgelig må den gerne være nogenlunde fornuftig.
(har set på en Fujitsu-Siemens F.S Amilo SI1520, som ligger på ca. 1gb ram, og 2ghz duo intel - men er ikke sikker på det med batteri og docking station muligheder).

Nogen der kan anbefale en model der kan nogenlunde det jeg nævner?
Avatar billede simlau Nybegynder
19. juli 2007 - 19:38 #1
Hej cautoo

Det med at man kan skifte cd drevet ud med batteri har jeg kun set på IBM og Fujitsu-Siemens dyreste modeller, hos FS er det dem der hedder Liftebook, ved ikke om man også kan på amilo modellerne.

Hos IBM er der ikke cdrom drev i deres 12" modeller, da man har valgt at spare det væk, så der skal du op i mindst 14" for du har muligheden for at sætte et ekstra batteri i, men så kan du også få den op på en leve tid på en 7-8 timer..

Der er på alle ibm's T modeller gode mulighed for docking station.. Mener også der er det ved FS lifebook serie. Kender ikke andre mærker der har fornuftige docking stations til deres laptops, (hvis der nogle der har erfaringer med nogle andre mærker der virke vil jeg gerne have info omkring det) :)

Jeg har selv en IBM med en dock og det fungere super, dog er det en 14" model jeg har, men det virker på samme måde med deres 12" modeller..

Finder lige nogle links til et par bærbar..

-Simon
Avatar billede espersen Novice
19. juli 2007 - 19:41 #2
mht SI 1520 så kan du se anmeldelse her: http://laptopworld.dk/Fujitsu-Siemens_Amilo_SI1520.php
Avatar billede simlau Nybegynder
19. juli 2007 - 19:48 #3
14" modeller med cd drev som kan skiftes til et batteri:

FS, et bud kunne være:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=312851

IBM, et bud kunne være:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=361523

12", uden cd drev
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377667
eller
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215617

Men hvor ligger dit budget, for mange af disse laptops bliver meget dyre, hvis du måde skal have ekstra batteri og dock til dem.

-simon
Avatar billede cautoo Nybegynder
21. juli 2007 - 17:14 #4
Hej..
Du må gerne ligge et svar..

Jeg tror jeg vil ærge mig, når jeg har køby en FS uden widescreen, så kiggede videre efter andre lifebook modeller, og fandt lifebook s6410: http://www.fujitsu-siemens.com/products/mobile/notebooks/lifebook_s6410.html
Den udkommer d. 9. i næste måned. Den er godtnok lidt dyr, men tror det kunne ende med at blive sådan en, med mindre jeg når at finde et lige alternativ.

Tak for hjælpen, det var meget rart at vide, at FS havde en såkaldt lifebook kategori, der netop er til maskiner der skal holde lidt tid på batteri..
Avatar billede simlau Nybegynder
10. august 2007 - 19:49 #5
Hej Cautoo

Jeg så undskyld jeg ikke har lagt et svar, men jo her kommer der det.

Held og lykke med købet.

Hilsen Simon
Avatar billede cautoo Nybegynder
01. januar 2008 - 23:58 #6
Gider du ligge et svar, med lidt hårderer tryk på svar :-D
Avatar billede simlau Nybegynder
02. januar 2008 - 13:04 #7
her er et lille svar...