Avatar billede cosmo21 Novice
19. juli 2007 - 09:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Digitalkamera køb

Står og skal købe et digitalkamera. med min. 7 megapixel.
pris maks en 18-2000 kr gode zoom muligheder..

Mærke=(helst et man kender :-)

Jeg er grøn på området men ville meget gerne om nogle kunne give et prej til en fornuftigt køb
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 12:09 #2
Jeg tror ikke du kan gå helt galt i byen hvis du holder dig til de gængse mærker. I det sidste nye nummer af Gear vinder Sony kompaktkameraer testene (se evt på gear's egen hjemmeside) så de kan anbefales.
Personligt har jeg Olympus Mju 720 som jeg er rigtig glad for. Det kan tilmed bruges som undervandskamera.
Avatar billede cosmo21 Novice
19. juli 2007 - 17:06 #3
ville helst have nogle links
Avatar billede thegenuine Praktikant
20. juli 2007 - 01:04 #4
En kammerat har altid haft Canon, men da han skulle have et nyt, da frarådede hans lokale fotoforhandler ham at købe Canon, fordi de har verdens elendigste service, hvis der sker noget med kameraet. Forhandleren er ved at udfase Canon I hans butik, fordi han gider ikke lægge navn til den elendige service.
http://www.eksperten.dk/spm/785794
Mine kammerater har begge købt Sony, og det er altid mig, der er fotografen. ;o)
De har henholdsvis Sony DSC-N1, m touchscreen, og DSC-T10.
De er begge fede og nemme at bruge, det kræver dog lidt tilvænning vedr. touchscreen.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2007 - 10:14 #5
En kammerat har altid haft Canon, men da han skulle have et nyt, da frarådede hans lokale fotoforhandler ham at købe Canon, fordi de har verdens elendigste service, hvis der sker noget med kameraet. Forhandleren er ved at udfase Canon I hans butik, fordi han gider ikke lægge navn til den elendige service.

>>hvad en forhandler har oplevet er jo ikke lig med at andre butikker har problemer

du glemmer vist lige hvad værksted der reparerer sony ;-)

det er det samme som laver Vi reparerer også Nikon, Kodak, Fuji, Sony, Panasonic og JVC.

så du skulle vist ikke have købt sony med den dårlige service man får på deres værksteder !
http://www.visual-service.dk/VisualService/FORSIDE.aspx
Avatar billede cosmo21 Novice
21. juli 2007 - 11:21 #6
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2007 - 12:20 #7
til 1700 kr kan du få et canon som er bedre fx http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308588

men du skal ikke falde for om det er 5 mpix eller 7 mpix som alm bruger har du intet og bruge dette til til alm 10x15 og 15x18 er 5mpix rigelig

fordelen ved canon er dk menuer bla ,du skal også se p åhvor høj op i iso den kan gå den canon jeg viser her kan gå op i 800 visse andre mærker går kun til 400 fx

personligt ville jeg ikke vælge sony´n
Avatar billede cosmo21 Novice
21. juli 2007 - 12:24 #8
det er ikke engang bedømt.. dety andte fik 5 stjerner..
Avatar billede cosmo21 Novice
21. juli 2007 - 12:26 #9
du har jo også lige sagt de har verdens ringeste service på canon.. det gider jeg ikke
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2007 - 15:18 #10
Vedr canons service er teksten kopieret fra et af dine svar i dette ?

>>hvad en forhandler har oplevet er jo ikke lig med at andre butikker har problemer

du glemmer vist lige hvad værksted der reparerer sony ;-)

det er det samme som laver Vi reparerer også Nikon, Kodak, Fuji, Sony, Panasonic og JVC.

så du skulle vist ikke have købt sony med den dårlige service man får på deres værksteder !
http://www.visual-service.dk/VisualService/FORSIDE.aspx

du kan ikke sige canon det er et værksted der står for service af andre producenters udstyr og de laver ikke kun kameraer
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2007 - 15:21 #11
nu har jeg også set de"5 stjerner "den får af en bruger det kan ikke bruges til noget er man 1ste gangs køber så er reaktionen hvor er det et godt kamera
Avatar billede cosmo21 Novice
23. juli 2007 - 12:23 #12
ok ved jeg godt..kan også bedst lide at se karaktere af 5 stjerne hvor mange har skrevet så man mere sikker på det rigtigt..ss
Avatar billede cosmo21 Novice
23. juli 2007 - 12:37 #13
Avatar billede cosmo21 Novice
23. juli 2007 - 12:37 #14
ude til højre på billedet ,.,.i pdf format kan zoomes ind på
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2007 - 23:34 #15
lukketid
Avatar billede dennis33 Nybegynder
27. september 2007 - 23:54 #16
Jeg ser at Visual Service bliver kritiseret her. Jeg tilslutter mig klart kritikken. Mage til udueligt værksted har jeg aldrig været vidne til. Der kan gå måneder før de overhovedet kigger på indsendte fejlbehæftede produkter, og de er utrolig svære at kommunikere med, svarer ikke på henvendelser osv. Havde en kamp uden lige med dem. Tør ikke satse på Canon produkter mere.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2007 - 10:41 #17
>dennis33

100% enig jeg har lige haft et canon inde hos dem for div fejl ,det kom retur og stod til og have taget 6500 billeder selvom det stod til 1200 da det blev indleveret.Desuden blev de bedt om at rense det ,hvilket jeg fik regning på under garanti da det kom retur var kameraet møg beskidt på mat linsen stadigvæk og okularet er det en støv korn i nu .

så får man og vide ja så må diverse lameller udskiftes og det koster lige xxx antal kroner .

net pw service / vs kan ikke anbefales

nu overvejer jeg og sende kameraet til stockholm og lade canon se på det deroppe under garantien .

jeg er også nået dertil hvor tvivlen er om det var canon man skulle have valgt ?