Avatar billede chrishede Nybegynder
18. juli 2007 - 21:47 Der er 16 kommentarer

IE virker, MSN, Reg af windows og antivrus gør ikke?

Jeg har idag lige formateret min PC´er og installeret windows XP prof. det er en OEM skive med kode så alt er i skønneste orden, jeg kan dog bare ikke aktivere den, da den skriver mit internet ikke virker, som det altså gør, ellers kunne jeg ikke skrive her he he.

Samme problem opstår faktisk ved MSN og Aktivering af mit Antivirus, som gerne vil have nogle opdateringer, men ligeledes skriver mit netværk er nede.

Nogen der har en idé om hvad der kan være galt?

P.s Min internet udbyder er Cybercity og det fungere skam fint på min bærbar, når jeg kører cd´en på den stationære stopper den ved oprettelse af bredbånd, den mener jeg skal kontrolere kabler og evt tænde og slukke boksen og så forsøge igen, men lige meget hjælper det.
18. juli 2007 - 21:51 #1
... korrekte drivers til din hardware !!!

Husk også WindowsUpdate + sikkerhedsværktøjer/opdateringer af samme straks du får hul igennem !!!
Avatar billede chrishede Nybegynder
18. juli 2007 - 21:55 #2
Der er skam hul igennem til IE og alle drivers til hardware skulle være iorden, har lige installeret til chipset inclusiv netkort og til skærm, har heller ingen gule udråbstehn i min enhedshåndtering.

Har aldrig oplevet det her problem før :-(
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. juli 2007 - 22:09 #3
prøv lige at checke dit ur ! gætter på at dato/tid er forkert
Avatar billede chrishede Nybegynder
18. juli 2007 - 22:17 #4
Are you kidding me???? dato og tid er skam helt fint.
Avatar billede ebe Praktikant
18. juli 2007 - 22:26 #5
når du er på nettet, er det via din bærebare? har du kun en ip til rådighed? fordi så kan du ikke komme på med den stationære. så husker provideren din mac-adresse, og udleverer ingen ip til din stationære.
Avatar billede ebe Praktikant
18. juli 2007 - 22:26 #6
jeg vil tro at lease time er ca. 3 timer.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. juli 2007 - 22:31 #7
ok, passede bare på de fejl du havde. (messenger og antivirus)
Avatar billede chrishede Nybegynder
19. juli 2007 - 02:19 #8
Jeg er på nettet via den stationære, den bærbar er ikke tændt eller sat til nettet samtidig. Det jeg ikke kan få til at virke er alt det andet for uden IE, feks registrering af windows og opdatering af mit kaspersky antivirus, opdatering af windows SP2 ect ect.

ebe: hvad med du med at lease time er ca 3. timer?

cool m f: uret og dato passer helt fint, hvis ikke der er andre steder end nede i højre hjørne man kan kontrollere det, har dog aldrig hørt om at det skulle give problemer
Avatar billede ebe Praktikant
19. juli 2007 - 07:30 #9
lease time = Tiden som du har din ip til rådighed inden den fornys af dhcp serveren. Men det har ingen betydning i denne forbindelse, når nu du godt kan komme på med maskinen.
Avatar billede ebe Praktikant
19. juli 2007 - 07:34 #10
Har du kigget efter i logbogen, om der er registreret nogen fejl i forbindelse med opdateringer?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. juli 2007 - 08:52 #11
hvis du har livemessenger så klik på funktioner --> indstillinger --> forbindelse --> start fejlfinding af forbindelse. den burde gøre en af to ting, 1) reparere forbindelsen, eller 2) komme med en fejlmeddelelse. hvis den kommer med en fejlmeddellelse så giv os nummeret. det kan hjælpe os med at finde fejlen

og ja, det er bare nede i højre hjørne du skal kontrolere uret. og jo, det kan give lige præcis de problemer du beskriver her, men da dit går rigtigt må vi jo lede et andet sted.
Avatar billede chrishede Nybegynder
19. juli 2007 - 11:26 #12
Jeg har forsøgt at køre fejlfinding og den mener det er "Primære porte" den er gal med, der står ikke nogen tal eller koder ved fejlsøgningen.

ebe: Hvilken logbog? hvor finder jeg den henne? har ikk eoplevet nogle problemer som sådan.
Avatar billede chrishede Nybegynder
19. juli 2007 - 15:29 #13
Fejlen er fundet, jeg fjernede alle drivere til netkortet og installerede dem igen og wupti, så fattede windows at der var internet.

Ang. point osv, så ved jeg ikke lige om de skal uddeles eller hvem der i det hele taget har fortjent dem?
19. juli 2007 - 16:07 #14
"...Husk også WindowsUpdate + sikkerhedsværktøjer/opdateringer af samme straks du får hul igennem !!!..."
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. juli 2007 - 22:00 #15
dem skal du da selv have, du fandt jo selv fejlen
19. juli 2007 - 22:18 #16
... nemlig...