Avatar billede sbk200 Nybegynder
18. juli 2007 - 08:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Embed Videoklip på hjemmeside

Hej Experts,

Jeg ønsker at embedde et videoklip på mit firmas hjemmeside, som det er muligt med YouTube. Dog virker YouTube lidt uproffesionel at anvende for et firma så derfor leder jeg efter andre alternativer.

Er der nogen som kan hjælpe mig til at finde en løsning som ikke er alt for dyr!

Jeg har fundet ud af at xstream.dk laver noget ligende for de store net aviser og har forespurgt på en pris.

Håber I kan hjælpe.

Mvh
Søren
Avatar billede gurly Praktikant
18. juli 2007 - 08:54 #1
ikke er alt for dyr ? ? ?
det koster vel ingen ting, det kan du sagtens lave selv

er det bare en enkelt video du skal have på siden, eller skal playeren kunne afspille flere videoer ?

har du eventuelt en hjemmeside adresse ?

på youtube bruger de jo flash, det vil sige at de har indsat en flashplayer (SWF)
på siden, som derefter afspiller en flash video (FLV)
fordelen ved denne løsning er at langt de fleste brugere har instaleret flash og derfor vil kunne se playeren.
bagdelen er at det kan være en smule vanskeligt at rode med.
en god flash player som er gratis er
http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Player
du kan afprøve lidt mere af hvad den kan på denne side
http://www.jeroenwijering.com/extras/javascript.html
næsten uanset hvilket format din video har, så kan du konvatere den til en flv video med "super video converter" som er gratis, download den her
http://updat2.free.fr/A9A272829C61A6A9D86B50FF/SUPERsetup.exe
Avatar billede gurly Praktikant
18. juli 2007 - 09:05 #2
du kan i stedet læggen en windows media player på siden, det er måske lettere, du indsætter bare en stump html kode på siden, som fortæller browseren at her ligger en windows media player, windows media player bliver så brugt som plugin.
bagdelen ved det er at kun folk som har windows media player vil kunne se videoen.
det vil virke på alle windows 98/xp/vista hvis folk har en media player nyere end version 6, og det har de fleste vel
folk med macintosh har også tit instaleret et windows mediaplayer plugin
man har mulighed for at lægge link gemt bag ved playeren, så hvis folk ikke har windows media player, så vil de i stedet se download link til at de kan downloade windows media player til windows / mac

jeg kan godt lave dig en kode du kan bruge hvis du vælger denne løsning
Avatar billede sbk200 Nybegynder
19. juli 2007 - 11:50 #3
Hej Gurly.. Tak for dit input. Vi vil lige prøve at kigge lidt på det og så vender jeg tilbage. JW FLW player ser umiddelbart interessant ud!
Avatar billede gurly Praktikant
19. juli 2007 - 15:39 #4
ja men det er den bestemt også, bemærk at den nyeste version har fullscreen knap, og at det er i ægte fuld skærm, uden ramme. (kræver brugeren har flash version 9 )
det er en helt ny mulighed
linket jeg lagde med javascript eksempel playeren, har denne lille fulscreen knap.
kig på kilde koden til denne side, så kan du aflure hvordan den er lavet

den kan jo utroligt mange ting, så det er en fordel at læse vejledningen grundigt, der kan ændres mange parametre i koden til den.
der findes også et glimrende forum på jeroen´s side, hvor man kan finde svar på mange ting.
Avatar billede gurly Praktikant
19. juli 2007 - 16:01 #5
du kan se et eksempel hvor flashplayeren er brugt, men det er en lidt ældre player (version 3.2) som ikke køre ægte fullscreen.
alle videoer i playeren bliver streamet direkte fra youtube, google video, eller lignende sider, videoer man streamer i playeren behøver altså ikke at befinde sig på ens ejen server.
inde på siden klik på "flash videoer"
http://www.aelling.lir.dk/public

for at finde ud af den direkte adresse til en video på youtub s server
kan man bruge programmet "you ripper"
http://www.remlapsoftware.com/youripper.htm

bemærk at youripper kan gennerere en html kode til en jeroen flashplayer
og den kan gennerere playlister til samme.

det fungere så på den måde at man bare indsætter en simpel kode på sin side, som youripper har lavet til en, selve player filen SWF blive så hentet fra you rippers server.

så ved hjælp af youripper, kan man altså meget let indsætte en flash video på sin side.

jeg tror dog stadig ikke youripper har integreret den nyeste jeroen player, det er vist en lidt ældre de bruger.
det er nok kun at foretrække hvis man ikke selv kan finde ud af at bruge jeroens player.
Avatar billede gurly Praktikant
19. juli 2007 - 16:32 #6
et eksempel hvor html koden er lavet med youripper, swf playeren (jeroen playeren) bliver hentet fra youripper´s server, videoerne bliver hentet fra yputube´s server (eller ens ejen server)
det der står under playeren om at det er youtube videoer, det er jo ikke noget man behøver at have stående
http://vids.remlapsoftware.com/help/playlistexample.htm
Avatar billede sbk200 Nybegynder
19. juli 2007 - 21:27 #7
Super med din hjælp gurly! Vi prøver at arbejde videre med det og kommer vi i problemer smider jeg lige endnu et spm (og eventuel en kommentar her så du bliver undrettet)... Hermed velfortjente point!
Avatar billede gurly Praktikant
21. juli 2007 - 01:15 #8
jaa, det havde været sjovt med et link så man kunne se resultatet c",)