Avatar billede hejhooo Nybegynder
18. juli 2007 - 00:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Logon - domæne ikke tilgængeligt

HJÆLP!!!!!!!

Har været på ferie, og stiket på maskinen var hevet ud af kontakten... Hjemvendt igen og maskinen, fik strøm igen og startede, men så opstod problemet:
(Win XP HOME SP2)

Logonmeddelelse
Systemet kan ikke logge dig på nu, da domænet CHEFEN er ikke tilgængeligt.

Det er en lokalmaskine, der skulle ikke være nogle domæner eller noget at logge på, men jeg går ud fra det er computeren der hedder Chefen.

Lige meget hvad jeg gør vil den ikke lade mig logge på!
Starter i fejlsikker mode med net, også er der ikke problemmer med at logge sig på, ændre domæne navnet men så er det bare det nye navn som ikke er tilgængeligt...

Hvordan kommer jeg tilbage til normal login UDEN at skulle formater maskinen og starte forfra....

bare spørg hvis jeg skulle have glemt noget!!! - Henrik
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 00:12 #1
det lyder MEGET underligt, en xp home kan nemlig ikke joine et domæne, og derfor er fejlen endnu mere mystisk.

men noget tyder på en defekt brugerprofil.
Avatar billede hejhooo Nybegynder
18. juli 2007 - 00:36 #2
men det virkede perfekt før jeg tog af sted, og i opsætningen at XP home vælger man et: Kaldenavn, domæne og en arbejdsgruppe, og i XP pro. vælges der ikke domæne
Men har du et forslag til at løse problemmet

Henrik
Avatar billede hejhooo Nybegynder
18. juli 2007 - 00:55 #3
RETTELSE:

Det er computernavnet som bliver til domænet
Avatar billede kdige Nybegynder
18. juli 2007 - 09:20 #4
prøv at logge ind sådan her: <PC navn>\<bruger> og med dit almindelige password
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2007 - 09:48 #5
Da du har haft strømmen fra din PC, er dit CMOS batteri heller ikke blevet opladning.
Dette batteri kræver opladning for at kunne holde på bl.a. tid.
Prøv at gå ind i BIOS (del på bambus pc'er, F1 på IBM, F2 på Dell, F10 på HP/Compaq).
Se om tiden er sat til årstal 1980. Ret tiden til nuværende.
Forkert tid/årstal kan have betydning for login.
Avatar billede hejhooo Nybegynder
18. juli 2007 - 10:01 #6
Tiden er korrekt...
Avatar billede hejhooo Nybegynder
18. juli 2007 - 10:15 #7
runnerb:

så får jeg blot meddelsen: Systemer kan ikke logge dig på nu, da domænet ikke er tilgængeligt
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2007 - 12:32 #8
Du skriver "Det er en lokalmaskine, der skulle ikke være nogle domæner eller noget at logge på, men jeg går ud fra det er computeren der hedder Chefen"
Vil det sige at du ikke selv har kaldt den det? Prøv at oprette en ny bruger mens du er i fejlsikret tilstand (husk at give admin ret). Det kan være at du kan snyde systemet på denne måde.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2007 - 12:37 #9
Jeg glemte fortsættelsen:
Start derefter i normal tilstand, og log på med den nye bruger. Hvis dette lykkes kan du evt. ændre P/W på din normale bruger, hvis det skulle være det der stopper dig. Hvis du ikke har krypterede filer eller netværksdrev, kan du også (hvis du kan logge på med den nye bruger) kopiere hele din gamle profil over i den nye (minus bl.a. user.dat, men det er selvfølgelig noget af en 'omvej'
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 12:44 #10
runnerb det var jo det jeg skrev 18/07-2007 00:12:51
Avatar billede hejhooo Nybegynder
18. juli 2007 - 13:48 #11
det har jeg prøvet det virker ikke... kan man ikke rep. den gamle bruger profil
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2007 - 15:03 #12
Du kunne også prøve via fejlsikret tilstand, at gendanne til et tidspunkt før ferien (hvis det er aktiveret).
Screem Brille: Du skrev evt. årsag, men ikke mulig løsning. :-)
Avatar billede hejhooo Nybegynder
18. juli 2007 - 15:09 #13
det har jeg prøvet, desværre )-:
Avatar billede hejhooo Nybegynder
09. august 2007 - 10:40 #14
LUKKEt - da jeg ikke fik løst problemmet...måtte lave den dyre ØV - Men tak til deltagerne
Avatar billede hejhooo Nybegynder
09. august 2007 - 10:44 #15
LUKKET