Avatar billede lillekiller Nybegynder
17. juli 2007 - 23:51 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

DFI LANPartyUT NF4 SLI-DR Expert og Adata pc4000 problem !

Har et DFI LANPartyUT NF4 SLI-DR Expert bundkort, og pt kører jeg med 2x512 mb mushkin pc4000 ram, den kører lækkert oc til 2x2000mhz@2x2700mhz, men har lige købt 4x512 mb Adata pc4000 ram, og bundkortet vil slet ikke boote med de ram :-( Har nogen prøvet de ram på det board ? kunne en ny bios måeke hjælpe ?
På forhånd tak...
Avatar billede kdige Nybegynder
18. juli 2007 - 09:28 #1
det er med garanti fordi alle 4 stænger er double sided, dvs. der er ram-klodser på begge sider af stængerne, og dit bundkort ikke kan klare 4 x doublesided ram stænger (8 slots). kig i din bundkortsmanual og se hvilke begrænsninger det har.
Avatar billede kdige Nybegynder
18. juli 2007 - 09:33 #2
valgte lige at slå det op for dig. manualen er her: http://us.dfi.com.tw/Upload/Manual/87910551.pdf

på side 29 er det forklaret at ved 4 doublesided DDR400 moduler vil bundkortet reducere hastigheden på rammen til DDR333 og hvis du OC'er samtidig med, går det nok ikke godt
desuden anbefales det at prøve med en stang i dimm 2 og 4 og se om det booter
Avatar billede lillekiller Nybegynder
18. juli 2007 - 10:57 #3
Tak har lige prøvet 2 blokke i dimm 2 og 4 der booter den godt nok, men genstarter hurtigt igen, prøvede at sætte ram til cas 3. det hjalp ikke :(
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. juli 2007 - 16:20 #4
Modtager de volt nok.Se hvor mange volt de ram kræver og tjek at bios giver dem nok.
Avatar billede lillekiller Nybegynder
18. juli 2007 - 16:51 #5
Nå nok en god ide :-) tjekker lige tak
Avatar billede lillekiller Nybegynder
19. juli 2007 - 08:50 #6
I bios får rammene 2,87 v, så det burde jo være nok til de atada ram ! jeg bruger normalt mushkin pc4000 med lidt stramme timings, men ved ikk om jeg skal prøve lidt løsere indstillinger til de adata ram ?
Avatar billede kdige Nybegynder
19. juli 2007 - 11:56 #7
grundregel nr.1 ved OC.
Start altid med default settings, og konstater at det virker som ønsket. derefter kan man tweake til lige over grænsen, og hoppe et skridt tilbage.
der kan meget vel være stor forskel på OC performance på mushkin og adata ram, så betragt det som 2 forskellige "computere" og se hvad de kan uden at tænke "jamen det kunne den da med de andre stænger"
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. juli 2007 - 19:04 #8
Find ramene hos producenten hvis du ikke har en manual til dem,og find ud af hvilke volt de arbejder bedst med.Der stor forskel på hvor meget ram skal have,og 2,87 kan både være for meget og for lidt i forhold til dem.

Ifølge Tweakup vil rammene ikke starte op med over 2,8 volt.så de får altså for meget.

http://www.tweakup.dk/article/181/dk/
Avatar billede lillekiller Nybegynder
19. juli 2007 - 22:01 #9
Ok, mange tak i morgen prøver jeg dem igen med standart i bios, bliver spændene at se om de så kører... vender tilbage takker
Avatar billede lillekiller Nybegynder
20. juli 2007 - 17:18 #10
PRØVEDE MED ALT standart, volt 2.7 men den booter stadig ikke :-(
underligt !!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. juli 2007 - 23:11 #11
Ifølge Adata selv er 2,7 netop det de vil have..Og dit board skulle understøtte fra 2,5 til 4,0...Jeg vil anbefale dig at kigge lidt i DFI Club forummet,og se hvad folk evt har sat timingen til..
Avatar billede lillekiller Nybegynder
21. juli 2007 - 11:40 #12
Ja kiggede lidt igår på dfi-street, men havde ikke så meget tid, prøver igen senere.. foreløbig tak. God week til alle :-)
Avatar billede kdige Nybegynder
23. juli 2007 - 08:37 #13
rigtig mange alm. bundkort kan ikke klare 4 stænger doublesided ram, SELVOM det står i manualen. I de tilfælde har producenten oftest en liste over kompatible ram-moduler, hvor det skulle virke. Om det reelt gør det, har jeg desværre ingen erfaring med, men prøv at lede efter en sådan liste til dit bundkort.
Avatar billede lillekiller Nybegynder
24. juli 2007 - 19:31 #14
Oki, jeg prøver det tak, vender tilbage
Avatar billede lillekiller Nybegynder
07. september 2007 - 22:08 #15
Hmm opgav de ram på mit DFI kort, kører nu med 2x512 mushin pc4000 i stedet men tak for jeres hjælp :-)hvis i adnre vil have points så smid lige et svar
Avatar billede kdige Nybegynder
10. september 2007 - 09:02 #16
svar