Avatar billede netsarc Nybegynder
17. juli 2007 - 11:22 Der er 10 kommentarer

SSL certificat til Outlook Anywhere..

Hej, jeg er gået lidt kold i opsætningen af denne.

Jeg har en komplet installeret Windows 2003 x64 R2 server. Fuldt opdateret. Og Exchange 2007 fuldt opdateret.

Det hele kører som det skal, lokalt. Men vi har nogle medarbejdere der skal have adgang til deres mail div. steder fra. Og VPN synes ligesom ikke at være tilstrækkelig.

Jeg har læst mig frem til, at jeg er nød til at købe et rigtigt certificat for at få Outlook Anywhere til at fungere.

Er der nogen herinde, som har erfaring og som kan hyres til det sidste?
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2007 - 18:18 #1
Hvad mener du med at VPN ikke virker tilstrækkelig ? Med korrekt opsat VPN forbindelse vil medarbejderen ikke mærke forskel på om medarbejderen sidder ude eller på kontoret
Avatar billede be_nice Juniormester
17. juli 2007 - 20:29 #2
Hej netsarc,

Det er korrekt at du kan blive nødt til at købe et "rigtigt" certifikat for at benytte nogle typer opsætning for at koble på en Exchange server.

Vi havde selv problemet for nogen tid siden, da vi ønskede at koble nogle mobile enheder på til at hente mails - problemerne opstår når du skal installere certifikater på de mobile enheder, da disse som udgangspunkt kun benytter "godkendte" standarder.

Der skulle ikke være problemer hvis du lader brugerne koble op via godkendt "dial-in" til bestemte IP-adresser - i så fald behøver man ikke VPN løsningerne.

Ligeledes er der heller ikke problemer med at opsætte en mailkonto via denne "dial-in" løsning på mobiltelefoner m.m. - men dette giver typisk "kun" adgang til at hente, læse og slette mails i indbakken. Så hvis det er nok for jeres medarbejdere, kan dette sagtens lade sig gøre uden dyre certifikater.

Håber at dette kan hjælpe dig videre.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede netsarc Nybegynder
18. juli 2007 - 09:04 #3
Hej, jeg er bekendt med alle løsningsmuligheder. Jeg har også fået mobile enheder til at koble op til SmallBusiness Server 2003 med det selfsigned cert. som den kan installere. Dette har jeg dog ikke mulighed for på denne løsning, da det ikke er SBS med Windows Server 2003 Standard (64bit) med Exchange 2007..

Grunden til at jeg skal bruge et rigtigt certifikat er at brugerne ikke altid sidder hvor der bliver tilladt PPTP VPN, og Outlook selv skal kunne klare den krypterede forbindelse.

Det er derfor jeg ikke kan nøjes med VPN / Dial-in osv.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. juli 2007 - 20:08 #4
Synes nu at jeg får meget få klager over Cisco VPN klienten. Var det ikke noget med en PIX?
Avatar billede netsarc Nybegynder
19. juli 2007 - 08:54 #5
Nej det er det ikke...

Det jeg skrev var, at jeg efterlyste nogen herinde som havde erfarringer med at købe og installere certificater, så jeg kan få Outlook Anywhere til at virke på Exchange 2007.

Men det er der måske ikke?
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 09:57 #6
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 10:00 #7
Avatar billede be_nice Juniormester
25. september 2007 - 21:05 #8
Hej igen,

Har du fundet en løsning, og kan spørgsmålet lukkes?

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede be_nice Juniormester
08. oktober 2007 - 19:49 #9
Har du fundet en løsning?

Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
24. december 2007 - 16:00 #10
Noget nyt i dette spørgsmål?
Glædelige Jul
/Be_Nice