Avatar billede morf4r Nybegynder
16. juli 2007 - 18:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DataList / Detailsview m.fl.

Hej
Jeg er ret ny til ASP.net, så jeg sidder og leger lidt med det i visual studio.
Jeg har en database med nogle nyheder i (forfatter, nyhed, titel, dato), som jeg gerne vil have listet på mit website.
Jeg har brugt en datalist, og den fungere fint til formålet, dog er der ikke nogen "paging" funktion, så den lister bare alle 100 nyheder i en lang liste, og det er ikke meningen.
Jeg prøvede derefter detailsview og her var der "paging", men så viser den kun én nyhed af gangen og det er heller ikke meningen.
Min ide var at have det ligesom gridview hvor man kunne bestemme hvor mange nyhederne der skulle være af gangen, og samtidig kunne customize udseendet (som man ikke kan i gridview, men istedet ved datalist og detailsview).
Avatar billede neoman Novice
16. juli 2007 - 20:41 #1
Du skal selv stable en "paging" mekanisme op på benene. Du kan google efter den. En af de første artikler som kommer op er f.eks. denne;
http://aspalliance.com/157
Avatar billede neoman Novice
16. juli 2007 - 20:43 #2
oopz .. ikke en god artikel, fordi den er til .net 1.1.  Anyway, prøv lige med google på "paging datalist"
Avatar billede morf4r Nybegynder
16. juli 2007 - 22:05 #3
neoman, kan du ikke komme på en lignende løsning? uden selv at skulle lave paging delen? Jeg mener.. Det kan da ikke passe at man ikke kan customize en anden control hvor der samtidig findes paging?
Er den eneste mulighed virkelig at stable det på benene selv?
Avatar billede neoman Novice
16. juli 2007 - 22:46 #4
Nej da - man skal da bare google efter en passende kode stump.

Mig bekendt så er det kun gridview som har indbygget paging, så enten kan du bruge gridview (som godt kan customiseres en hel del - du har vel checket TemplateFeilds ?), eller også skal der en sjat knofedt frem:)
Avatar billede neoman Novice
18. juli 2007 - 00:05 #5
By the way - kik lige på dette link : her er et gridview som er blevet customiseret ret meget:http://starterkits.asp.net/SmallBusiness/People.aspx

Du kan læse om det website, og downloade hele sourcen her: http://www.asp.net/downloads/starterkits/SmallBusiness.aspx?tabid=62
Avatar billede morf4r Nybegynder
18. juli 2007 - 12:35 #6
Tak for hjælpen, jeg prøver mig frem :)
Smid et svar.
Avatar billede neoman Novice
18. juli 2007 - 13:07 #7
Selv tak. Good luck:)