Avatar billede fritkolt Nybegynder
16. juli 2007 - 16:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Små insekter smeltet ind i skærmen!

Jeg har en bærbar pc, Medion, men små aflange insekter - 3 styks har siddet på skærmen og er ligesom smeltet/brændt ind i skærmen. Nu er der tre aflange "streger" at se på skærmen. Kan man rense en sådan skærm i dybden?
Avatar billede screem_brille Novice
16. juli 2007 - 16:59 #1
de er kravlet ind mellem panel, og de plastic lag der sidder og er med til at skabe et ens lys, er der garanti på skærmen, så se at få den afsted, er der ikke garanti på, og du har mod på det, kan man (hvis man ikke har 10 tommelfingre, og tager sig god tid), selv fjerne dem, men vil samtidigt sige, at det går nemt galt.
Avatar billede toocool Nybegynder
16. juli 2007 - 17:00 #2
er ret sikker på at de sidder inde bag ved den matte overflade - de er kravlet ind fra siden.
Vi ser det til tider på TFT-skærme og på LCD TV her i firmaet. Øv - der er ikke ngoet at gøre.
Avatar billede fritkolt Nybegynder
16. juli 2007 - 17:10 #3
Kender I ikke til nogen som kan udføre operationen?
Avatar billede screem_brille Novice
16. juli 2007 - 17:13 #4
jeg kan, men uden garanti for resultatet (risikoen for at få lavet ridser i selve plasticken inde bag ved er stor, en finger på den forkerte led er nok til det kan ses, og det kan ikke rettes op igen), men har gjort det på en 12-14 stykker uden fejl, de første lavede jeg fejlen på (men det var paneler der allerede var defekte, så ingen skade der)
Avatar billede screem_brille Novice
16. juli 2007 - 17:13 #5
og det skulle have været et svar.
Avatar billede fritkolt Nybegynder
16. juli 2007 - 17:20 #6
Ok, men hvor bor du i landet? Og sker det med insekterne fordi skærmen ikke er god nok - fordi der ikke er lukket godt nok af ude i siderne?
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
16. juli 2007 - 17:21 #7
jeg fik en ind under min skærm sidste år. Det eneste der virker er at slukke skærmen og så håbe at de kravler ud igen
Avatar billede screem_brille Novice
16. juli 2007 - 17:28 #8
du kan kontakte mig på screem.brille@gmail.com

grunden til de kan komme ind er at skærmen ikke er hermetisk (og det er i mine øjne en produktions/kontruktions fejl), men har skiftet en hel del paneler pga det.
Avatar billede toocool Nybegynder
16. juli 2007 - 17:38 #9
At der kan komme insekter ind er ikke en fejl - det er blot den måde nogle paneler er lavet på.
Avatar billede simlau Nybegynder
16. juli 2007 - 17:54 #10
Dette er også sket på min kærestes fladskærm..

Insekterne hedder tordenfluer, og man kan ikke gøre noget ved dem når de er døde der inde. Ud over at skille skærmen ad og forsøge at fjerne dem.

Hilsen Simon