Avatar billede dengalespuler Nybegynder
16. juli 2007 - 07:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gaming Computer til ca 15k

Hejsa, nu har jeg været igang med at udersøge noget og det er sq en stor hardware verden der ude så må se i øjnene at jeg nok skal have lidt hjælp ;-D jeg har 15.000 kr at skyde efter dette project og maskinen skal primær bruges til tunge 3d spil som crysis osv. Maskinen skal også køre vista. Det jeg gerne vil have hjælp til er at fine dele der passer sammen og til at få bygget en maskine uden flaske halse, og muligvis til at finde et sted at købe det (handler normalt SHG)

Her er listen over hvad jeg gerne vil have, vil meget gerne have jeres indput:

CPU: Core 2 due E6700 eller muligvis den 4 kernes Q6600
Bundkort: asus med 16xPCI-E SLI.
Grafikkort: 2 stk altså SLI kigger lidt på nvida 8800 men ved ikke helt størrelse og mærke.
Ram: 2 eller 4 GB dualchannel skal være så hurtige så muligt 800mhz eller hvad motherboarded tillader.
Harddiske: noget rapture til styresystem og programmer og 1 eller 2 store til lager af div medier.

Så gerne maskinen blev samlet men det er ikke et krav, kan sagtens selv.

Maskinen skal være støj svag så en god lydløs strømforsyning + CPU køler + måske noget lydisolering

jeg skal ikke bruge mus keyboard og skærm

Håber nogen af jer har nogen gode indput glæder mig til at høre hvad i kan finde på. Den person der kommer frem med det system jeg køber får pointene

mvh
Morten
Avatar billede darrich Novice
16. juli 2007 - 13:30 #1
Bundkort: ASUS Striker Extreme Republic of Gamers Series    Socket 775 / NVIDIA nForce 680i SLI / 1333 MHz / 2xSATA / ATX / LAN / LYD / SPDIF / 2xPCI-32 / 4xPCI-E / 4xDDR2-RAM / BundkortxRDRAM / 1xFW400 / 4xUSB2.0 / BIOS option for tweaking 1924,-

CPU: E6700 kan også fåes i Quadro core, men er peberet...ca. 6700,-
men vil anbefale Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz/ Socket 775 / 1066 MHz / 8 MB L2 2590.-

Grafikkort: ASUS EN8800GTX/HTDP (NVIDIA GeForce 8800 GTX) / PCI Express x16 / 575 MHz / 2560 x 1600 / 768 MB GDDR3 SDRAM (1.8 GHz) / VGA / DVI / S-Video / TV/FM / Komposit Video... 3799,-

RAM Corsair XMS2 Dominator 2 x 1 GB / DUAL RAM / DDR II SDRAM / PC2-8500 / 1066 MHz / ? Bit / ? ns / CL5 / Model: Xtreme Performance TwinX Matched / Pc... 1337,- kr
4GB ram understøttes kun af XP/Vista x64, og x64 OS'er er der stadig en del spil som har problemer med.

WD Raptor fås kun med SATA (150Mbps) og ikke SATAII (300MBps), så du bør købe SATAII.
WD Caviar SE16 WD2500KS 250 GB / 7200 rpm / 16 MB / 8.9 ms / 300 MBps / Intern 3.5" 1,74 kr.  a 435 kr.

Vil anbefale du går op i minimum en 800Watt strømforsyning (NorthQ, Thermal Take)

Vista Home Premium x86
Avatar billede darrich Novice
16. juli 2007 - 13:35 #2
kontakt Føniks Computer. De samler skræddersyede maskiner
http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=478
Avatar billede darrich Novice
16. juli 2007 - 13:39 #3
Thermaltake ToughPower Cable Management W0131 (Sort) 850 Watt PSU / Intern / 17 dba
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
16. juli 2007 - 15:00 #4
Det ser sq meget godt ud. må jeg lige høre hvorfor du vælger det graffikkort i stedet foreksemble et billiger et men så bare 2 i sli ? er det smart at vælge ram der kun kan køre til x64 når der stadig er spil der har problemer med det som du skriver ? hvorfor netop det bundkort ?

og jeg håber meget at høre bud fra andre der måske støtter darrich bud eller synes et andet system vil være bedre.

mvh
Morten
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. juli 2007 - 16:59 #5
Morten det darrich mente er at 4 Gb ram og over kun er understøttet af Windows 64 bit systemmer.
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
16. juli 2007 - 18:02 #6
Ja men spørgsmålet er stadig om det er smart at vælge en OS hvor der er spil der har problemer med når nu netop det er en gaming com jeg vil have? (jeg ser jo gerne der er 4GB)

eller vil jeg meget gerne stadig høre andre bud på andre systemer, ikke at jeg afskriver Darrichs forslag men vil stadig gerne have svar på mine spørgsmål omkring systemet, og vil meget gerne have andre forslag på system sammensætning

Mvh
Morten
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. juli 2007 - 21:51 #7
Som det er i øjeblikket mht driver og spil support ect,ville jeg ikke anbefale 64 nej.Løber du først ind i problemmer med 64 er det svært hvis overhovedet muligt at fixe det..Så hellere leve med lidt mindre ram,og så opgradere når 64 bliver lidt mere stabilt.