Avatar billede jay Nybegynder
15. juli 2007 - 11:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blokering af domæne

Hej folkens

Jeg har opdaget at jeg på min ene computer (win2k) ikke kan få adgang til microsoft.com (og muligvis andre jeg ikke har opdaget enndu), det kan jeg dog sagtens på min laptop som kører XP.
Mit spørgsmål er så, om der er et sted i win2k, hvor der er en block på "microsoft.com" eller det er min ip der på netværk-niveau bliver nægtet adgang til microsoft.com.
Hvis det er på min egen maskine den er gal, hvor finder jeg så listen over blokerede sites, og hvordan redigeres den?
Avatar billede Slater Ekspert
15. juli 2007 - 12:12 #1
Mange vira og spyware blokerer for sites som Microsoft.com i din HOSTS-fil.

På XP ligger den i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
Det er sikkert det samme på 2000. Ellers burde du kunne finde den ud fra det :)

Bare åben med Notepad, og hvis der står en linje som
127.0.0.1 microsoft.com

Så slet den. Slet alt, sådan set. Det eneste der står i en normal HOSTS-fil, er:
127.0.0.1      localhost
Avatar billede pazau Nybegynder
18. juli 2007 - 18:16 #2
Ahem...

I Windows 2000 hedder systemmappen  "WINNT" (uden gåseøjne)
Avatar billede jay Nybegynder
13. august 2007 - 19:01 #3
Der kan man bare se, så blev det problem løst. Nok et lævn fra engang hvor maskinen var godt og grundigt inficeret med alle mulige problemer :-)
Smid et svar, så deler jeg ud af pointene.

Undskyld den lange ventetid iøvrigt, men en god lang ferie har stået på programmet - dejligt!
Avatar billede pazau Nybegynder
13. august 2007 - 20:49 #4
Jeg har ikke brug for point, behold du dem bare :-)
Avatar billede jay Nybegynder
18. august 2007 - 15:27 #5
Well, medmindre viperine er interesseret, så snupper jeg dem igen :) tak for hjælpen endnu engang.