Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
13. juli 2007 - 20:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

må ikke installere geforce 7950gt driver

Hej eksperter

Jeg har idag fået min computer tilbage fra et elektronik firma der skulle udskifte grafik og strømforsyning da de gamle dele gik tabt i lyn og torden.

det er en 420 watt strømforsyning der er kommet i og et geforce 7950gt agp8x 512ddr3

Men vista vil ikke anerkende mit nye grafikkort som standard. Den kan installeres med den medfølgende cd. men får en score på 1.0 og giver blå skærm hvis jeg åbner et program selv 7-kabale.

Hvis jeg henter en driver fra nvidia.com og installere den siger den at den ikke kan finde det hardware driveren skal bruges til og lukker så ned. Når jeg starter min computer viser den, det nye grafikkort som der sidder i. Så den er sluttet til, tilsyneladene

Ham computer reperatøren kørte en test da jeg var ude og hente den som viste at alt virkede fint. Men det gør det så åbenbart ikke.

Har nogle af jer været ude for noget nær det samme eller har et tip til hvordan det løses

Med venlig Hilsen
Mikkel
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2007 - 20:19 #1
Du skal installere driveren fra den CD der fulgte med kortet.. Tilsyneladende downloader du ikke den korrekte driver.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
13. juli 2007 - 20:23 #2
Jeg har prøvet at installere den driver der er på cd'en. får blå skærm når jeg åbner programmer og hvis jeg går ind i egenskaber for skærm og vælger geforce i fanebladet står der nvidia (unknown) og så sker der ikke mere, vinduet bliver grå og jeg kan frit vælge de andre faneblade, vinduet går ikke i baglås
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
13. juli 2007 - 20:53 #3
nu har jeg installeret driveren fra dc'en. Den slå skærm skriver at der er noget galt med en nv4_mini.sys fil og lukker ned. Det sker når jeg åbner billeder, film, spil, alt hvad der tilsyneladende skal bruge grafikkortet. grafikkortet står til at få 1.0 i vista score og kan ikke konfigurere den.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
13. juli 2007 - 21:22 #4
Har nu prøvet at køre en virus scanner, uden held
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2007 - 23:41 #5
tag grafikkortet ud af maskinen og sæt det i igen, så du er sikker på at det sidder ok i soklen.
Er det eksterne strømkabel sat i kortet?

Ellers så kigger vi vist på et defekt kort eller strømforsyning her.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
14. juli 2007 - 08:11 #6
Det er et firma der kun laver reperation som har sat det i, og da jeg hentede den sagde han at han havde kørt nogle tests og at det virkede som det skulle
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
14. juli 2007 - 08:12 #7
prøver at sætte kortet i igen. skriver resultatet her
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
14. juli 2007 - 08:47 #8
har nu prøvet at tage kortet ud og sætte det i, igen. og tilføre en strømledning som kun var til selve kortet, ingen resultat
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
14. juli 2007 - 08:51 #9
burde jeg prøve at installere mit windows xp og se om det har nogen effekt? det er forskelligt hvilken besked jeg får når jeg installere driveren. enten at den ikke kan finde tilsvarende hardware eller at det er en vista 32 bit driver jeg prøver at køre men at jeg ikke bruger vista 32 men et helt andet styresystem
Avatar billede strych9 Praktikant
14. juli 2007 - 11:29 #10
Jeg vil sige at det er et forsøg værd med XP. Det kan jo alt i alt sætte sagens tempo op. Hvis det giver problemer lignende dem Vista giver, så er der jo helt sikkert hardware defekt.
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. juli 2007 - 15:01 #11
du burde måske prøve at installere en chipsæt driver, hvilket bundkort har du?
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
14. juli 2007 - 17:37 #12
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
14. juli 2007 - 17:40 #13
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
14. juli 2007 - 22:16 #14
Jeg har nu installeret windows xp prof. og det ser nu ud til at mit grafikkort virker. jeg kan alt det jeg ikke kunne før. se billeder, høre musik og gå ind i egenskaber for skærm og se grafikkort. Tilsyneladende var downgraderingen til windows xp det der virkede. tusind tak til jer der har hjulpet på denne tråd. det eneste spørgsmål er nu hvem der skal have de point. strych9 som foreslog genformateringen var vel oplagt?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2007 - 01:15 #15
tjoh, det synes jeg da. =)
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. juli 2007 - 08:33 #16
helt sikkert :)