Avatar billede kardidrengen Nybegynder
30. november 1999 - 15:48 Der er 11 kommentarer

Input lockup i 3dfx spil

Jeg har et creatve voodoo 2 kort. Og når jeg spiller 3dfx spil, fryser spillet pludselig. F.eks. i multiplayerspil kan jeg ikke bevæge mig, men stillingen i spillet kører videre, samtidig med at jeg kan se de andre spillere løbe rundt. Derfor synes jeg det lyder som om keyboard og mus fryser.

Det er en p166, s3 Trio64v+, 80mb ram.
på forhånd tak
Avatar billede spacey Nybegynder
30. november 1999 - 17:40 #1
Er det kun i multiplayer spil?

Så kan det nemlig være p.g.a at din computer ikke synkroniserer rigtigt med de andre.

/Spacey
Avatar billede kardidrengen Nybegynder
01. december 1999 - 08:52 #2
Nej det er ikke kun i multiplayer. Men det er jo kun der jeg kan se at spillet fortsætter i baggrunden, da det kun er i multiplayer at der er andre med.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
01. december 1999 - 09:07 #3
kardidrengen>>> hehehe, det er da vist nogle halvkedelige single player spil du spiller, hvis ingen modstandere er... *GG*
Avatar billede fatboy Nybegynder
01. december 1999 - 15:10 #4
Har du kørt s3-patchen fra 3dfx?
Avatar billede fatboy Nybegynder
01. december 1999 - 15:13 #5
Og har du i øvrigt prøvet at downloade de nyeste drivere til din hardware?

Og directX....
Avatar billede kardidrengen Nybegynder
02. december 1999 - 10:34 #6
Er s3-patchen ikke kun til kort baseret på 868/968 chips?
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. december 1999 - 15:27 #7
Så vidt jeg ved, er patchen en patch til at få woodoo og s3-baserede 2d-kort til at fungere sammen med.
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. december 1999 - 15:34 #8
Jeg har lige tjekket. Der står (på www.3dfx.com):

S3 Fix Kit
Fixes hang or "black screen" problems when running Voodoo2 or Voodoo Graphics on systems with an S3 968 or 868 based 2D card.

Så vi havde lidt ret begge to.

Her er et link til download af s3 fix kit:

http://www.3dfxgamers.com/docs/IO/35/ATT/s3fixv2.exe

- Og instruktion:

Locate and run the file you downloaded by choosing the Run option in the Start menu. (You need to point to the location your Web browser saved the file in.) Extract the files to a directory on your hard drive. See the README.TXT file for information on using the S3 Fix Kit.

- Håber, det hjælper. :¤)

Avatar billede badboys Nybegynder
02. december 1999 - 22:26 #9
Hvis du spiller meget, kunne det så ikke tænkes at du snart suklle opgradere din SOKKELEDE ENLENDI MUGKOSTE computer?
Avatar billede kardidrengen Nybegynder
06. december 1999 - 13:43 #10
Jeg har en fornemmelse af at den går i stå i alle de 3d-spil der køre på quake 3dmotoren : quake, quake2, halflife...
Avatar billede michelle Nybegynder
31. december 1999 - 10:16 #11
Til at starte med skal du opdatere dine driver,derefter skal directx ind igen.
brug 3dfx/both.
til quake skal der bruges glide