Avatar billede bischoff Nybegynder
13. juli 2007 - 12:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl/manglende fil: system32\drivers\ntfs.sys

Hej,

jeg står i den situation, at jeg ikke kan starte windows xp op på min computer. Jeg har foretaget systemgendannelse og efter dette kommer følgende fejl op. Fejl eller manglende fil er beskadigt:

system32\Driver\ntfs.sys

Der står at man skal prøve at reparere filen vha Windows installations cd´en. problemet er dog, at jeg kun er i besiddelse af HP quickrestore system recovery cd.
Dette betyder, at den ikke giver én en mulighed for at reparere men kun at geninstallere, hvilket gør, at alt på min windows partition bliver slettet. Dette vil jeg meget gerne undgå.

Er der nogen, der har nogen idé om en anden mulighed end at skulle geninstallere og dermed miste alt data???

På forhånd mange tak
Avatar billede screem_brille Novice
13. juli 2007 - 12:52 #1
Avatar billede bischoff Nybegynder
26. juli 2007 - 12:58 #2
Så har jeg haft tid til at kigge på linket! Jeg kan desværre ikke rigtigt
finde ud af det. Derimod har jeg fundet en windows cd, der kan reparere, hvilket vel er en mulighed.
problemet er så blot, at jeg ikke rigtigt ved, hvordan man sætter den til at reparere.
Den spørger om man vil:

1) Installere XP
2) Reparere
3) Afbryde

Jeg vælger selvfølgelig nummer 2.

Derefter bliver man bedt om at vælge hvilken windows installation man vil logge på. Jeg bliver kun bedt om en mulighed nemlig 1: C:\windows

Jeg vælger derfor 1.

Derefter bliver man bedt om at skrive administrationsadgangskoden. Jeg mener ikke at have nogen og trykker derfor blot enter. Så kommer jeg ud i en DOS-prompt (tror jeg at det er), der lyder således: C:\Windows.
Ved at skrive HELP får jeg diverse muligheder men ved ikke hvad jeg skal skrive for at reparere...

Er der nogen, der kan hjælpe???
Avatar billede bischoff Nybegynder
26. juli 2007 - 16:13 #3
Jeg fandt ud af, hvordan man sætter det til at reparere. Jeg brugte følgende kommando:

chkdsk c: /p/r

Først benyttede jeg /p og kørte bagefter så /r.

Den skrev, at den fandt fejl og at denne var blevet udbedret.

Men når jeg skriver exit i kommandolinjen og computeren genstarter, så skriver den, at denne fil: system32\Driver\ntfs.sys
stadig mangler eller er beskadigt! Er der andet jeg kan gøre end det som jeg allerede har gjort???

På forhånd tak.
Avatar billede bischoff Nybegynder
02. august 2007 - 04:13 #4
Det er ikke sket så meget på det sidste, så har startet en tråd på spywarefri.dk, så lukker denne her.

link: http://spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40150