Avatar billede n3wbi Nybegynder
12. juli 2007 - 19:49 Der er 8 kommentarer

Vista admin konto write privileges

Jeg ahr en PC hvor jeg har købt og installeret en Windows Vista Ultimate 32Bit DK - Jeg har på min PC 1 konto, admin kontoen, som hedder mit navn, dertil har jeg slået gæste kontoen til.

Det hele har kørt rigtig godt, og jeg var super glad for det hele, dog er jeg løbet ind i et problem som jeg ikke kan google mig til :(

Det er den samme konto som altid jeg logger ind på, dog er funktionen med at "slukke computeren" i menuen start forsvundet, og jeg kan kun vælge "log af" for derefter at vælge lum computer.

Dertil melder den en fejl når jeg ønsker at starte nogle programmer som skal skrive til nogle filer der ligger i program mappen, fx: Steam.

Jeg har vedlagt et screenshot her;
http://www.icezo.dk/admin.jpg

Håber der findes nogle med en løsning, hvor det IKKE indebærer at jeg skal geninstallerer.

Jeg har prøvet de meste lette ting, tilføje og fjerne en adgangskode på kontoen, oprettet en anden admin konto, som så sjovt nok virker uden problemer. - Kørt virus scan fra ESET, Norton, KasperSky og Mcafee - Kørt Adaware og Spybot uden at den finder noget..

Er virkelig lost.. :(
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. juli 2007 - 21:05 #1
Angående din shutdown..Prøv at højreklik start og gå i funktioner og så start menu og vælg customize,og derinde klik Use Default settings..Se om det ikke bringer den tilbage..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. juli 2007 - 21:11 #2
Ang det andet så prøv lige at gå ind i Computer Management-Local users and groups.Der vælger du groups og finder administrators i højre vindue.
Højreklik administrators og gå i properties og vælg derinde Add..Der skriver du din kontos navn og trykker check names,så vil du se din konto der.Tryk på den og vælg OK..
Avatar billede n3wbi Nybegynder
12. juli 2007 - 21:52 #3
Der er desværre intet af overstående der har givet resultat.
Det med Default har ikke fået min "luk computer" mulighed tilbage.
Da jeg kom ind i grupper og skulle tilføje konto navnet til administratorer, sagde den at navnet allerede eksisterede.. :(
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. juli 2007 - 22:37 #4
Så rename din konto i user accounts..
Avatar billede n3wbi Nybegynder
13. juli 2007 - 14:40 #5
Virker heller ikke.. :(
Har prøvet at rename, slette og oprette admin kontoer igen, med samme navn, uden helt, har igen kørt sys-gendannelse for at se, men uden held :(
Avatar billede corleonedk Nybegynder
13. juli 2007 - 16:25 #6
Hmm prøv at åbne computer management og gå til local users and groups igen men kig på Users denne gang.Højreklik administrator og tjek den ikke er sat til disabled,samt at den er medlem af administrators.Hvis den ikke er så tilføj den til gruppen.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. juli 2007 - 10:17 #7
Har haft et problem der lignede det med skrive rettigheder. Jeg loggede mig ind som admin med havde ikke adgang til en anden bruger. Den mappe jeg ikke havde adgang til højre klikkede jeg på --> egenskaber --> sikkerhed --> trykkede rediger --> Gav den min Admin konto fuld kontrol og så havde jeg adgang til mappen og filerne. Synes det er lidt mærkeligt da Administatoren skal have adgang til alle filer og mapper. Håber det hjælper
Avatar billede n3wbi Nybegynder
23. juli 2007 - 21:06 #8
corleonedk - Smid et svar og du får point.
Jeg har formateret og startet forfra, kunne slet ikke få noget som helst til at køre.