Avatar billede tjerner Nybegynder
12. juli 2007 - 16:04 Der er 2 kommentarer

Spg. ang dual monitor

Hey, jeg har et mindre problem som jeg håber i kan hjælpe mig med :)

Problemet består i at jeg i min hverdag bruger 2 skærmer på min XP maskine, og som standard så starter et program op på den skærm hvor jeg har lukket det, fx lukker jeg outlook imens det er på den secondary skærm, så starter det også der næste gang jeg starter det. Men når jeg starter Remote Desktop starter den konsekvens på den primær skærm, og jeg er tvunget til at minimere den, trækker den over på den secondary skærm og så maximere den igen, og det irretere mig da jeg bruger det rigtigt mange gange på en dag.

bruger mstsc 5.0 og opgradere jeg til 6.0 er det samme problem samt jeg generelt syntes det virker mere besværligt at bruge end 5.0 :)

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak :)
Avatar billede screem_brille Novice
12. juli 2007 - 16:21 #1
er 100% enig i 6.0 stinker (den er utrolig langsom om at connecte), men dit problem vil være der sålænge du connecter fra en maskine med kun en skærm, havde du 2 skærme, så skulle du (såvidt jeg husker), kunne benytte begge skærme i en RDP session.
Avatar billede tjerner Nybegynder
12. juli 2007 - 19:51 #2
Jeg bruger kun den samme computer og der er altid 2 skærme på så det er ikke pga. jeg en gang imellem bruger 1 skærm.