Avatar billede i865 Nybegynder
12. juli 2007 - 10:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Handling efter query

I Excel er der flere Queries, som opdateres via ODBC. Disse Queries ønske automatisk opdateret og første når den sidste query er opdateret skal regnearket beregnes for derefter at gemmes.
Der ønskes en løsning som er uafhængig af navne på de forskellige ark. Der er normalt kun én query pr. ark, men løsning skulle alligevel gerne kunne håndtere flere query på samme ark.
Avatar billede i865 Nybegynder
12. juli 2007 - 11:13 #1
FEJL! Point sat for lavt er er grøn herinde!
Avatar billede kabbak Professor
12. juli 2007 - 15:09 #2
Dim Ws As Worksheet
    ActiveWorkbook.RefreshAll'denne lille linje skulle sætte alle Queries til at opdatere
    For Each Ws In ActiveWorkbook.Worksheets
        Ws.Calculate ' beregner arkene 1 af gangen
    Next
    ActiveWorkbook.Save ' gemmer
Avatar billede i865 Nybegynder
17. juli 2007 - 18:14 #3
Tak for kommentaren kabbak. Jeg er ikke sikker på din løsning venter med at foretage beregningen til query 'en er opdateret. En sådan løsning fandt jeg selv delvist under hjælp i Excel.

Så jeg lukke hermed dette spørgsmål.
Avatar billede i865 Nybegynder
17. juli 2007 - 18:18 #4
Lukker!
Avatar billede kabbak Professor
17. juli 2007 - 20:49 #5
Jaa, nu var der jo ikke megen respons, så jeg måske havde mulighed på at rette i koden, men da du selv fandt en løsning, vil jeg gerne se den, så andre med samme problem, kan få gavn af den.
Avatar billede i865 Nybegynder
27. august 2007 - 13:35 #6
Kode der virker i MS Excel 2003 er under dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/793595

Jeg lukker hermed.