Avatar billede lfa Nybegynder
11. juli 2007 - 18:19 Der er 10 kommentarer

lukke porte

Hej

har siddet og rodet lidt og søgt lidt, men kan ikke finde ud hvordan jeg lukker for nogle porte min min ap, det er en linksys wap54g.

eller det er fordi jeg skal gøre det på min router? kan nemlig heller ikke finde det der, det er en zyxel P-660R-D1
Avatar billede kenp Novice
11. juli 2007 - 18:53 #1
Hvad mener du med lukke porte?
Avatar billede lfa Nybegynder
11. juli 2007 - 19:12 #2
lukke for indkommende trafik på port 80 fx
Avatar billede kenp Novice
11. juli 2007 - 19:31 #3
hvis du ikek har forwardet nogle porte i din router så er de lukket.
Avatar billede kenp Novice
11. juli 2007 - 19:32 #4
hvis du mener at de ikke må kunne surfe mv. så er det firewall regler du skal sætte op.
Avatar billede lfa Nybegynder
11. juli 2007 - 21:44 #5
ja det er det jeg mener... vil bare lukke porten til messenger.
Avatar billede kenp Novice
11. juli 2007 - 21:58 #6
på min zyxel (ikke magen til din)

skal du under secrity ->firewall -> fanebladet services.

Der kan jeg bloker enkel porte.
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
12. juli 2007 - 20:59 #7
Hej Ifa

Vil meget gerne hjælpe dig, men du bliver nok nød til at præcisere, hvad det er du vil..
Hvis du lukker port 80, lukker du også for din Internetadgang (HTTP). Messenger benytter portene: 6899-6900.
Jeg tror, at du måske ikke er den store fan af MSN, hvis dette er tilfældet findes der et udmærket gratis program, som hedder "Kill the Messenger" - kan sende dig et link, hvis det altså er dét, der er dit problem.
Avatar billede lfa Nybegynder
13. juli 2007 - 12:19 #8
hej. lyder godt. ja det jeg vil er at lukke for messenger på mit netværk... altså ikke kun på en bestemt computer
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
21. juli 2007 - 15:15 #9
Hvis du ikke har et meget stort antal pc'ere i dit LAN, vil det være klart mest effektivt, downloade  denne applikation herfra,

http://www.grc.com/stm/shootthemessenger.htm

og så køre den på, hver enkelt klient. Programmet sørger at fjerne/deaktivere alle processer og tjenester MSN bruger.
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2007 - 15:36 #10
novice-so-far -> nej det er faktisk ikke den tjeneste som MSN bruger.. tjenesten Messenger er noget andet. og den er faktisk lukket hvis man har SP2 til xp på sin computer.